FindWhat.com is begonnen met zijn pay-per-call search advertising platform. Hiermee richt het zich op de locale adverteerder zonder website (in 2002 nog 63%). FindWhat gebruikt technology ontwikkeld door Ingenio, San Francisco. Ingenio heeft unieke 0800 nummers gecreëerd voor de adverteerders die worden getoond in de search listings. Searchers die bellen worden doorgeschakeld naar de adverteerder. De adverteerder betaald alleen indien er daadwerkelijk wordt gebeld. PPC is relatief duur. Je betaald een minimum bedrag van $2,- ten opzichte van de $0.05 bij Google AdWords. Maar voor dit bedrag heb je dan wel een potentiële klant aan de telefoon die vaak een stap verder is in de aankoopfase. Een ander verschil is dat de pay-per-call listings niet zijn gebaseerd op keyword biddings. Een adverteerder kan kiezen uit 1.000 categorieën met de mogelijkheid om naar stad, regio of staat te specificeren. FindWhat wil het pay-per-call inzetten in hun netwerk van 350 sites als Lycos, Thomas Register and Verizon’s SuperPages.com. Silent detail is dat SuperPages.com op dit moment een deal heeft met deal heeft met Ingenios concurrent eStara (click-to-call).