Online07.12.2005

Elektrieke formulieren


1133986157dutch16.jpg
1133986157dutch16.jpg

Vandaag met de hamer mogen spelen op een congres over Elektronische Formulieren , een terrein waar veel communicatie-experts omheen lijken te lopen, terwijl in het formulier veel koopbeslissingen plaatsvinden…

Het was een erg wisselende dag met de gebruikelijke dozenschuivers (de docusoftwarejongens- er waren inderdaad geen SWmeisjes), de stuurlui aan de wal (ICTU), dienstverleners die over e-formulieren spreken als ‘ makkelijk’ of juist ´moeielijk´. En je weet niet wie je moet geloven…

De folders van hoofdsponsor Adobe beloofden het Nieuwe Werken met blote voeten in een strak bruin lichaam. Op een foto van een van de stands bereikte een jongedame nieuwe erotische hoogtepunten n.a.v. een documentmanagementsysteem…

Misschien kan iemand het reclamebureau laten langskomen op zulke congressen om te zien hoe ontluisterend alledaags de webmasters, e-marketeers en adviseurs zijn?

Ik heb nieuwe woorden geleerd, zoals prepopuleren (wie het wil weten geef ik antwoord), en ‘ je moet formulieren laten triggeren vanuit het proces’.

INGcard liet een mooie casus zien, met een goed voorbeeld van een kwantitatief en kwalitatief degelijk onderzochte klantenfuik (funnel, sorry DCers). … Schroeders sprak dan ook vooral over de uitvalpercentages (abandon rates), en hij liet zien dat 10% minder uitval een daling van de cost per order (sorry CPO) betekende naar 33%.

Wat de stuurlui betreft, ICTU was met drie presentaties ruim vertegenwoordigd. Al eerder ergerde ik me aan de hoge toren waarvandaan arme gemeenten en overheden maandelijks worden betoeterd. Gelukkig liet Marc Bressers (ook ICTU) zien dat het zendingswerk ook concreter, klantvriendelijker kan. Het lijkt me vooral zaak dat de overheid de transparante e-loketten aangrijpt om een einde te maken aan de onderlinge spraakverwarring, tegenstrijdige regels en verschillende definities.

Er zijn in dat verband maar weinig (rijks)overheden, die ik niet de helft van het huidige budget toewens. Less is more.

Al met al een dag met veel versnipperde oplossingen, van partijen die elk een andere taal spreken. Er valt hier nog een wereld te winnen.

...

Verder lezen over Itv

Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs

Quadia, bekend van online video, is met Breast Cancer TV genomineerd voor de internationale World Summit Award (WSA). Deze prijs wordt mede uitgereikt door de VN en heeft als doel om de digitale samenleving toegankelijk...

Media27.08.2013

Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs

Apple wil reclamevrije TV aanbieden

Apple zou op dit moment in onderhandeling zijn met een aantal Amerikaanse TV-aanbieders over een premium televisie abonnement waarmee consumenten live televisie kunnen kijken en reclames kunnen overslaan met hun Apple TV...

Technology16.07.2013

Apple wil reclamevrije TV aanbieden

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Er staat tegenwoordig zo ongelooflijk veel video online, te bekijken wanneer jij het wilt. Maar hoe vind je de pareltjes in deze enorme vergaarbak aan online video op het...

Entertainment12.07.2013

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch ook niet meer van deze tijd? Er staat tegenwoordig zo ongelooflijk veel video online, te bekijken wanneer jij het wilt. Maar hoe vind je de pareltjes nou in d...

Entertainment21.06.2013

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch ook niet meer van deze tijd? Er staat tegenwoordig zo ongelooflijk veel video online, te bekijken wanneer jij het wilt. Maar hoe vind je de pareltjes nou in d...

Entertainment31.05.2013

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch niet meer van deze tijd! Alles staat tenslotte ook online, te bekijken wanneer jij het wilt. Daarom wekelijks voor Dutch Cowboys: De WappZapp selectie van 5 k...

Entertainment26.05.2013

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch niet meer van deze tijd! Alles staat tenslotte ook online, te bekijken wanneer jij het wilt. Daarom wekelijks voor Dutch Cowboys: Alvast een selectie van 5 ki...

Entertainment04.05.2013

5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp

5 tips om de TV programmering te ontlopen van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaald wat je kijkt? Dat is toch niet meer van deze tijd! Alles staat ten slotte ook online, te bekijken wanneer jij het wilt. Daarom wekelijks voor Dutch Cowboys: Alvast 5 kijktips die deze...

Entertainment19.04.2013

5 tips om de TV programmering te ontlopen van WappZapp

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers

Verder lezen over Software

Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt

Er zit in de nieuwe versie van de Outlook-client een bug waardoor een nieuwe afspraak in de agenda zetten geen optie is.

Online12.11.2024

Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit

Even snel iets kopieren-plakken is er niet meer bij voor mensen die Klassieke Outlook gebruiken. Maar er is een oplossing.

Online04.11.2024

Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit

Er is een workaround
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Binnenkort kun je Apple’s AI ook gebruiken op jouw iPhone. Hoewel, ‘binnenkort’: dit is pas in april 2025, dus nog een klein half jaar van nu.

Mobile29.10.2024

Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe heeft het nog niet ingebouwd in tool, maar het is gemaakt voor Illustrator. De tool heet nu nog Project Turntabel en het laat mensen versteld staan van wat de computer allemaal kan bedenken.

Artificial Intelligence21.10.2024

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack

Het zit al sinds 2016 in Jetpack en het zorgt dat gebruikers die ingelogd zijn kunnen lezen wat er in ingediende formulieren staat.

Cybercrime15.10.2024

Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack

ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo

ING komt met Budgetteren. Hierdoor heb je hulp met het in de gaten houden van je uitgaven voor meer grip op je financiën.

Online14.10.2024

ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo

TomTom werkt aan de slimste kaart ter wereld

TomTom werkt aan de slimste kaart ter wereld, en doet onder andere samen met grote techbedrijven. Dit ‘collaborative map making’-proces brengt een nieuw businessmodel en veranderende bedrijfsprocessen met zich mee. Met RISE with SAP kan TomTom deze veranderingen sneller absorberen en de toch ambitieuze doelen realiseren.

Technology14.10.2024

TomTom werkt aan de slimste kaart ter wereld