Online27.11.2005

Sex en het belang van een inspirerende werkplek


1133046247office.jpg
1133046247office.jpg

Driekwart van alle Nederlandse ondernemers vindt een inspirerend werkplek belangrijk maar het mag niet teveel kosten. Slechts 5% van de ondernemers is ook bereid veel geld uit te geven aan inrichting en locatie van zijn kantoor.

Dit is de belangrijkste uitkomst van het onderzoek Werkplek 2006 dat door onderzoeksbureau Motivaction werd uitgevoerd onder 714 ondernemers in opdracht van ondernemersblad Sprout.nl en SNS Bank. Gevraagd naar wat ondernemers het belangrijkste vinden aan hun werkplek noemt 88% als eerste de inrichting maar bij driekwart van de ondervraagden komen de kosten op de tweede plaats.

Hoewel driekwart van alle ondernemers een inspirerende werkplek belangrijk vindt kwalificeert slechts 50% zijn eigen werkplek ook daadwerkelijk als ‘inspirerend’ . Bovendien vindt bijna eenderde van alle ondernemers zijn eigen werkplek te klein en is men verder ontevreden over de uitstraling, de bereikbaarheid en de parkeermogelijkheden. Uitzicht, kleurgebruik en een rustige groene omgeving worden gezien als zeer bepalend voor een inspirerende werkplek.

Van alle Nederlandse ondernemers blijkt 59% een werkplek in of vlak bij huis te hebben, een kwart werkt vanuit een zelfstandig bedrijfspand en 14% van alle ondernemers zit in een bedrijfsverzamelgebouw. Van alle werkplekken zit 58% in een eigen kooppand en wordt 42% van de kantoorruimte gehuurd.

Tot slot nog een saillante uitkomst: gevraagd naar wat ondernemers behalve werken nog meer doen op hun werkplek bleek naast slapen en sporten ook sex goed te scoren. Ruim 15% van alle ondernemers geeft toe regelmatig de liefde te bedrijven op kantoor.

www.sprout.nl

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...