Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Uit onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope onder 803 voetbalkijkers blijkt dat 70% van de voetbalkijkers zich wel eens stoort aan voetbalprogramma’s op TV. Reclame tussen de wedstrijden is de nummer 1 ergernis. Verder blijkt uit het onderzoek dat op dit moment minder dan de helft van de voetbalkijkers weet op welke zender het WK voetbal in Duitsland wordt uitgezonden.
Van alle personen die voetbal op TV kijken, zegt 57% dit voetbalseizoen minder Eredivisievoetbal te kijken in vergelijking met het vorige voetbalseizoen. De 70% die zegt zich wel eens aan voetbalprogramma’s te storen, noemt de volgende top vijf ergernissen:
1. Reclame tussen wedstrijden (80%) 2. Gespreksstof tussen wedstrijden (50%) 3. Volgorde samenvattingen wedstrijden (44%) 4. SMS-diensten tussen wedstrijden (41%) 5. Commentaar bij wedstrijden (34%)
Zo’n 77% van de voetbalkijkers vindt de overgang van de Eredivisiesamenvattingen van de NOS naar Talpa nu nog een achteruitgang . Dit komt ook tot uiting in de waardering. NOS Studio Sport (vorig seizoen) werd door de kijker gewaardeerd met het rapportcijfer 8. Talpa’s De Wedstrijden scoort dit seizoen met 5,2 een onvoldoende. Personen in de leeftijdscategorie tot 35 jaar zijn iets positiever in hun oordeel. Op het onderdeel ‘beelden bij de samenvattingen’ wordt Talpa door de voetbalkijker daarnaast met een 6,5 beter gewaardeerd.
Bij de lage scores voor Talpa dient nog wel de kanttekening gemaakt te worden dat de voetbalkijker wellicht nog moet wennen aan het nieuwe format en de nieuwe gezichten. Gevraagd naar een top 3 van presentatoren en voetbalanalytici blijkt dat de voetbalkijker nog gehecht is aan de vertrouwde gezichten. Jack van Gelder voert de ranglijst van favoriete presentatoren aan, Johan Cruijff is met afstand de meest favoriete analist.
Favoriete presentator:
1. Jack van Gelder 2. Mart Smeets 3. Tom Egbers
Favoriete analist
1. Johan Cruijff 2. Willem van Hanegem 3. Youri Mulder
Voetbalbeelden worden steeds vaker door verschillende TV-zenders uitgezonden. Uit het onderzoek blijkt dat dit tot verwarring kan leiden. Van alle voetbalkijkers is slechts 48% op de hoogte van het feit dat het WK Voetbal in Duitsland uitgezonden zal worden op Nederland 2. Ongeveer 12% denkt dat Talpa het WK Voetbal uit zal zenden. Eenderde (33%) heeft geen enkel idee welke zender het WK Voetbal gaat uitzenden. Mannen zijn over het algemeen iets beter geïnformeerd. Binnen deze groep weet 54% Nederland 2 aan te wijzen als de zender die het WK Voetbal brengt. Binnen de groep vrouwen daarentegen, denkt 21% dat Talpa de beelden zal uitzenden.
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023