Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Deze week is SIRE (Stichting Ideële Reclame) gestart met de ‘Lange Lontjes’ uitdaging. Een aantal bekende en onbekende Nederlanders probeert een week lang hun lontje zo lang mogelijk te houden.
Deze actie geeft de campagne ‘Kort Lontje’ van SIRE, een nieuwe impuls. De deelnemers doen de hele week verslag van de lengte van hun lontjes in hun dagelijkse leven. Op Sire.nl/kortlontje komen de dagboeken van Stijn Vreven, Gijs Staverman, Don Diego Poeder, Tijl Beckand en Anita Witzier.
Maar ook van een wegwerker, een supermarktmedewerker, iemand die bij de sociale dienst werkt en een rijlesinstructeur. Een deskundige jury bepaalt aan het einde van de week wie de titel ‘het langste lontje van Nederland’ verdient.
De Lange Lontjes uitdaging die vandaag van start gaat, duurt tot en met zaterdag 26 november. De belevenissen van de bekende en onbekende deelnemers verschijnen op de website van de Kort Lontje campagne: www.sire.nl/kortlontje. Op de website kan het publiek lezen hoe het de deelnemers vergaat om in bepaalde situaties niet met een kort lontje maar juist met een zo lang mogelijk lontje te reageren. De deelnemers zullen aan den lijve ondervinden hoe het is om niet gelijk aangebrand te reageren maar eerst eens rustig tot tien te tellen.
Na afloop van de uitdaging zal een deskundige jury – bestaande uit Guido van Woerkom, directeur ANWB, Raul Lansink van SIRE en cultuursocioloog Gabriël van den Brink – bepalen wie van de vijf bekende en wie van de vier onbekende Nederlanders er het best in is geslaagd om zijn of haar lontje het langst te houden. De winnaars, uit de categorie BN-ers en ON-ers, worden op dinsdag 29 november gehuldigd.
Aan de uitdaging doet een aantal bekende en onbekende Nederlanders mee. De bekende Nederlanders zijn benaderd vanwege hun beroep en imago. Bekende Nederlanders zijn namelijk zelden anoniem, krijgen nogal wat te verduren als ze op straat lopen en hun gedrag wordt vaak beoordeeld onder een loep. Voor de sporters geldt bovendien dat de emotie in wedstrijden nogal eens kan leiden tot heftige reacties. De bekende Nederlanders die vanwege deze redenen de uitdaging aangaan zijn: Anita Witzier (televisiepresentatrice), Gijs Staverman (televisie- en radiopresentator), Don Diego Poeder (professioneel bokser), Stijn Vreven (voetballer van Vitesse) en Tijl Beckand (cabaretier).
Niet alleen bekende Nederlanders, maar ook sommige onbekende Nederlanders hebben te kampen met de korte lontjes van anderen. Dit komt dan met name door het beroep dat ze uitoefenen. Daarom doen een wegwerker uit Bodegraven (Cock Verleun), een rij-instructeur uit Zwolle (de heer Zwijnenburg), een medewerker bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid uit Rotterdam (Sander van Wasbeek) en een medewerker van een grote supermarkt uit Alkmaar (Fred Heijens) ook aan de uitdaging mee.
Naast de start van de Lange Lontjes uitdaging krijgt de campagne ‘Kort Lontje’ ook een extra impuls in de media door Boomerang kaarten, bioscoopreclame, stickers en banners. Zo wil SIRE op een leuke manier de mensen aan het denken zetten over hun eigen gedrag. Verder bestaat de campagne uit een televisie- en radiocommercial en printadvertenties.
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024