Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Volgens Maurice de Hond heeft veertig procent van de Nederlanders een abonnement op een krant, tijdschrift of service, omdat ze dat zijn vergeten op te zeggen. Veel abonnementen worden stilzwijgend verlengd en consumenten betreuren dat.
De Fransen hebben dit beter geregeld en geldt er een wet die bedrijven verplicht om consumenten te attenderen op de verlenging, zodat tijdig kan worden opgezegd. Helaas zijn we in Nederland nog niet zover.
Ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander zit als het gaat om online subscriptions maar grosso modo kun je gerust stellen dat ook online het niet echt goed gesteld is met attenderen op het feit dat je ergens voor bent ingeschreven. Met emails hebben we dan wel een opt-in en opt-out mechanisme, maar probeer maar eens van al je overbodige nieuwsbrieven af te komen, betaald of onbetaald. (via).