Online14.06.2005

Televisie voor je merkbouw, e-mail voor je klantbehoud?


1118575333rapid-sugar.jpg
1118575333rapid-sugar.jpg

Rapid Sugar, Intomart GfK en de Positioneringsgroep hebben onderzoek gedaan naar de inzet van traditionele media en permissionbased marketing, zoals e-mail marketing.

Ze spraken daarvoor met marketingprofessionals, zoals Cor Molenaar, Giep Franzen, Henry Robben, Pieter Vijn en Han Gerrits, over de beleving van het ‘concept’ van permission based marketing nu en in de toekomst, en de ontwikkelingen in het vak.

Vervolgens hield men een consultatieronde onder 50 marketing-communicatie directeuren. De centrale vragen aan deze groep wa-ren: ‘Wat verwacht je nu van permission based marketing?’ En: ‘Welke functie heeft je merk voor permission based gestuurde me-dia?’

Tenslotte mocht een groep van 600 consumenten zich buigen over een aantal praktijkcases met situaties van commerciële benaderingen, met een mix van verschillende soorten merken, gebruik makend van verschillende soorten media.

De groep moest de cases scoren op aansprekendheid en acceptatie. De antwoorden werden teruggeplaatst in de modellen van Intomart GfK.

In het Tijdschrift voor Marketing van juni staat het onderzoek en de uitkomsten, maar het is aardig om hier een aspect naar voren te halen.

De onderzoekers komen tot de algemene waarneming dat ‘oude media’ nog steeds het beste kunnen worden ingezet voor het neerzetten van een nieuw merk, maar dat online media – waaronder permission based media – het stokje daarna prima kunnen overnemen, en zelfs zijn aan te raden als het gaat om onderhouden van de band met je merk, met name wat betreft de kosten.

Peter van Steensel, directeur van de Positioneringsgroep: ‘Een merkintroductie met behulp van permission based marketing willen we dus niet adviseren. Eerst zaaien, en dan met permission based marketing oogsten. Permissiemarketing kan daarentegen wel weer goed werken bij de introductie van line-extensions, zoals de Beertender.’

Dus: nooit een merk of product introduceren via alleen online media. Denkt iedereen er zo over? Zijn er geen merken die de traditionele media helemaal niet meer nodig hebben? Lees ook Molblog

...

Verder lezen over Weblog

Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur

Een blog waarvoor mensen moeten betalen. Volgens de makers kost het een paar seconden om op te zetten en werkt het op elke WordPress-blog.

Online24.10.2024

Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur

WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt

Het is een bedrijf dat flink wat geld verdient door gebruik te maken van WordPress, dat open source is. Het gevolg? Een grote discussie over of dat wel helemaal kan.

Online30.09.2024

WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt

WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon

De EU wil graag dat apps wat minder eenkennig worden. Daarom kun je straks ook WhatsApps lezen in andere apps dan WhatsApp, en andersom. WordPress doet vrolijk mee. Het gigantische blogplatform heeft nu versie 1.0.0 van...

Online19.09.2023

WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon

But first, fediverse.
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten

Heb je een eigen reisblog, een receptensite of een nieuwssite over social media? Wat je ook maar doet op WordPress, de kans is groot dat het je goed uitkomt dat er een Twitter-integratie is. Hierdoor kunnen posts die wor...

Social Media02.05.2023

WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten

Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023

Het maakt niet uit of je een bedrijf hebt of een eigen, persoonlijk blog: zodra je een website runt, wil je dat er traffic komt. Dat komt er zeker niet alleen maar door op social media naar je pagina te verwijzen of een...

Search13.03.2023

Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023

​Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken

Wix, een wereldwijd SaaS platform voor het creëren, beheren en uitbreiden van een online aanwezigheid, kondigde eind vorige maand de lancering aan van de toegankelijkheid wizard. Wix gebruikers hebben daarmee nu een sta...

Online01.06.2021

​Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken

Core Web Vitals update: dit moet je weten!

Gebruikerservaring gaat een steeds grotere rol spelen binnen het online landschap. Daarom heeft Google in 2021 een update op de planning staan om de ‘site-vitaliteit’ op te nemen als rankingfactor. Google zal dit zes...

Search24.09.2020

Core Web Vitals update: dit moet je weten!

Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!

Wil jij jouw lokaal op de kaart zetten? Dan is het goed om meer naamsbekendheid op te bouwen. Goede marketing is hierbij een must. Er zijn een aantal componenten binnen marketing die je kunt optimaliseren en waarmee je a...

DC Business31.07.2020

Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!