Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Gisteren is de CoolBrands verkiezing van start gegaan in 12 Europese landen. Op de lijst van landen staan Nederland, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Spanje, Italië, Ierland, IJsland, Hongarije, Finland en Zweden. Dit is het eerste Europese onderzoek dat op vergelijkbare wijze in al deze landen consumenten naar hun coolste merken vraagt.
Op www.coolbrands.org kan worden gestemd op de merken in verschillende categorieën. Tevens wordt een aantal demografische variabelen gevraagd en stellingen aan de consument voorgelegd .
Merken die Europees actief zijn en als cool worden gepercipieerd, kunnen op deze manier inzicht krijgen in de verschillen tussen de landen in ‘coolness’ van hun merk. Cool Unlimited analyseert de gegevens in samenwerking met onderzoeksbureau Trendbox. De PR wordt verzorgd door Porter Novelli en de media activiteiten door ZenithOptimedia.
Eind van het jaar zullen alle resultaten van de eerste Europese CoolBrands verkiezing bekend zijn en in 2006 zal het eerste Europese CoolBrands boek verschijnen.