De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Nederlandse online industrie floreert. Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA, voorheen bekend als PIBN) maakte eerder vandaag de resultaten van haar jaarlijkse kengetallenonderzoek over het jaar 2013 bekend. Opvallend is de forse omzetgroei van maar liefst gemiddeld 16%.
De DDA leden waren in 2013 verantwoordelijk voor een gezamenlijke omzet van ruim 322 miljoen euro. Aan het onderzoek namen 66 van de 69 leden deel. De leden noteerden gemiddeld een winstgevendheid van circa 8% van hun omzet.
Het zijn cijfers die onderschrijven dat digitaal in het DNA van bedrijven begint door te dringen. Paul Manuel, voorzitter DDA, licht toe: “Online is voor onze klanten vaak het primaire verkoop- en marketing kanaal. De investeringen en de resultaten op het gebied van online blijven voorlopig groeien. DDA bureaus zijn een logische keus voor de verdere uitbreiding en professionalisering van het online kanaal.”
Hij vervolgt: “Onze leden hebben het geluk dat we als digital natives weten hoe we onszelf én onze klanten aanpassen aan veranderende omstandigheden. Het is aan ons om constant te vernieuwen en vooruitstrevende online oplossingen te bieden.“
Dat bedrijven niet langer op zoek zijn naar een losse website of app maar kiezen voor langdurige strategische samenwerkingen met digitale bureaus is tevens terug te zien in de gemiddelde projectomvang. Deze steeg in 2013 met ruim 16%.
Met het groeien van de markt neemt ook de werkgelegenheid binnen digitale bureaus toe. Zo is het aantal FTE’s met 8% gestegen ten opzichte van het jaar 2012. Ook de verwachtingen voor 2014 zijn gunstig: door de aanhoudende marktvraag vertrouwen de DDA leden op verdere groei.
Dutch Digital Agencies
DDA is in 2002 opgericht onder de naam PIBN door de directies van de grotere full service internetbureaus van Nederland. Het doel was om met de introductie van een reeks afspraken over interactieve dienstverlening, de wildgroei in de zich razendsnel ontwikkelende internetindustrie tegen te gaan. De reeks afspraken bevatte kwaliteitseisen, branche-uniformiteit, een gedragscode en het faciliteren van onderlinge kennisuitwisseling. Om dit te realiseren komen de aangesloten leden regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen over onder meer de marktontwikkeling, transparantie en professionaliteit in de branche. Eind vorige maand werd bekend gemaakt dat de vereniging voortaan door zal gaanonder de naam Dutch Digital Agencies.
Verder lezen over Digital
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterOnline18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Marketing28.11.2023
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
Blijdorp wil impact maken!Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenEvents07.04.2023
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals
Metaverse17.03.2023
Second Life komt als app uit op smartphones
Een tweede leven voor Second Life?Verder lezen over Nederland
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive13.06.2024
8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Lifestyle21.05.2024
Nederlandse online casinobonussen uitgelegd
Startups15.05.2024