Online06.07.2014

De toekomst van de OV chipkaart [infographic]


Vanaf 9 juli is het niet meer mogelijk om met het openbaar vervoer in Nederland te reizen zonder OV chipkaart. Na de strippenkaart verdwijnt nu ook het papieren treinkaartje voorgoed uit de automaten en geldt de OV chipkaart als enige vervoersbewijs. Het Nederlands bedrijf Buzzoek tovert de OV chipkaart om in méér dan een vervoersbewijs alleen. De OV chipkaart is nu ook in te zetten als klantenkaart op verschillende locaties. Een win-win situatie voor de consument en de ondernemer en tevens een duurzaam alternatief voor de traditionele klantenkaart.

In 2009 werd de OV chipkaart geïntroduceerd in de trein en vrijwel direct verkozen tot het slechtste product van Nederland. Ook in de daaropvolgende jaren genoot de kaart een slechte reputatie, mede door negatieve aandacht in de media. Anno 2014 kan men er echter niet meer omheen: de OV chipkaart is here to stay.

de-toekomst-van-de-ov-chipkaart-infograp.jpg
de-toekomst-van-de-ov-chipkaart-infograp.jpg

Dankzij Buzzoek kunnen papieren stempelkaarten en plastic spaarkaarten vervangen worden door de OV chipkaart. Daar heeft de consument baat bij, aangezien overvolle portemonnees en vergeten kaarten tot de verleden tijd behoren. Ook de winkelier kan door Buzzoek flink besparen, want Nederland geeft momenteel per jaar ruim 100 miljoen uit aan productiekosten voor spaarkaarten. Door de OV chipkaart als klantenkaart te gebruiken worden deze uitgaven aan het laten vervaardigen van plastic pasjes die vaak ergens in een la verdwijnen en het milieu belasten overbodig.

De OV chipkaart als vervanging voor één papieren spaarkaart en één plastic spaarkaart op 14 miljoen OV chipkaarten in Nederland scheelt zo’n 77.000 kg aan plastic. Tevens scheelt dit ook 22.500kg aan papier. “De OV chipkaart als spaarkaart, duurzame- en sociale oplossing voor zowel winkeliers als de consument is slechts het begin voor Buzzoek,” aldus medeoprichter Renji John. “Kansen voor het bedrijf zijn talrijk, bijvoorbeeld door de technologie in te zetten als betaalmiddel op evenementen of in de horeca.”

(klik op de afbeelding voor een groter formaat)

InfographicOVchipkaart

...

Verder lezen over Infographic

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

Electronic Arts heeft onthuld hoe fans wereldwijd aan de slag zijn gegaan met EA Sports FC 25, vanaf de vroege toegang tot en met de eerste 25 dagen na de wereldwijde release op 27 september. Een wereldwijde community van spelers uit meer dan 200 landen heeft samen inmiddels al ruim 1,7 miljard wedstrijden gespeeld in alle beschikbare modi en tot nu toe een indrukwekkend totaal van 4,3 miljard doelpunten gescoord.

Gaming31.10.2024

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

De voordelen van visuele content in e-learning

Visuele content is cruciaal in e-learning om de betrokkenheid van de leerlingen te verhogen. Afbeeldingen, video's, infographics en animaties trekken de aandacht en kunnen helpen om complexe informatie op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier over te brengen.

DC Business13.06.2024

De voordelen van visuele content in e-learning

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019