De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vorig weekend al werd ik door een collega getipt dat er een (beetje domme) actie was op Wijnvoordeel.nl. Met de code ALLSAFE zou je namelijk 20 euro korting per bestelling krijgen. Op dat moment was de wijn al in de aanbieding met 50 procent korting en gratis verzending. Een doos wijn (6 flessen) die normaal 48 euro kost, was in de aanbieding 24 euro en met de extra kortingscode betaalde je slechts 4 euro. Dit klonk voor mij te ongeloofwaardig en daarom heb ik deze actie aan mij voorbij laten gaan, maar mijn collega heeft daadwerkelijk 6 flessen rosé voor totaal 10 euro gekregen. Is dit inderdaad een domme fout geweest of juist een slimme zet?
De actie werd massaal via social media gedeeld waardoor een groot aantal mensen de website bezochten. Ook werd er veelvuldig besteld. Je zou denken dat het bedrijf hier verlies op draait en dat het een domme fout is geweest, maar gisteren gaf wijnvoordeel.nl bij EditieNL aan dat het geen fout was. “We krijgen veel vragen of het geen foutje is,” zegt Jan den Bakker van Wijnvoordeel.nl. “Maar dat is het niet. Het idee erachter is dat mensen aan elkaar door vertellen dat ze zeer voordelig bij Wijnvoordeel besteld hebben.” En dat dit heeft gewerkt, blijkt wel. “De afgelopen dagen hebben we er heel veel nieuwe klanten bij gekregen. Deze manier van marketing kost ons ook geld. Maar uiteindelijk denken wij dat we er meer aan verdienen.” Mooie vorm van marketing en het heeft ook nog publiciteit opgeleverd, slimme zet Wijnvoordeel!
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024