Online03.07.2014

‘Geheime’ kortingscode van Wijnvoordeel.nl blijkt marketingtruc


Vorig weekend al werd ik door een collega getipt dat er een (beetje domme) actie was op Wijnvoordeel.nl. Met de code ALLSAFE zou je namelijk 20 euro korting per bestelling krijgen. Op dat moment was de wijn al in de aanbieding met 50 procent korting en gratis verzending. Een doos wijn (6 flessen) die normaal 48 euro kost, was in de aanbieding 24 euro en met de extra kortingscode betaalde je slechts 4 euro. Dit klonk voor mij te ongeloofwaardig en daarom heb ik deze actie aan mij voorbij laten gaan, maar mijn collega heeft daadwerkelijk 6 flessen rosé voor totaal 10 euro gekregen. Is dit inderdaad een domme fout geweest of juist een slimme zet?

De actie werd massaal via social media gedeeld waardoor een groot aantal mensen de website bezochten. Ook werd er veelvuldig besteld. Je zou denken dat het bedrijf hier verlies op draait en dat het een domme fout is geweest, maar gisteren gaf wijnvoordeel.nl bij EditieNL aan dat het geen fout was. “We krijgen veel vragen of het geen foutje is,” zegt Jan den Bakker van Wijnvoordeel.nl. “Maar dat is het niet. Het idee erachter is dat mensen aan elkaar door vertellen dat ze zeer voordelig bij Wijnvoordeel besteld hebben.” En dat dit heeft gewerkt, blijkt wel. “De afgelopen dagen hebben we er heel veel nieuwe klanten bij gekregen. Deze manier van marketing kost ons ook geld. Maar uiteindelijk denken wij dat we er meer aan verdienen.” Mooie vorm van marketing en het heeft ook nog publiciteit opgeleverd, slimme zet Wijnvoordeel!

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert