De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Afgelopen jaar bleek uit de Thuiswinkel Markt Monitor dat de omzet van online shopping weer was toegenomen. Ook uit nieuwe onderzoeksgegevens van het CBS wordt duidelijk dat het online winkelen nog steeds aan het stijgen is.
Volgens het CBS zeggen 10,3 miljoen Nederlanders in de leeftijdsgroep van 12 tot 75 jaar wel eens wat via internet te kopen. Hierbij zijn vakanties en kleding de meest populaire categorieën. Afgelopen jaar werd door 83 procent van alle Nederlanders beweerd dat zij online winkelen. Dit is een aandeel van 10,3 miljoen mensen wat dus een stijging is van 0,4 miljoen ten opzichte van 2012.
Opvallend is dat het aandeel frequente shoppers is gestegen tot 60%. Het aandeel minder frequente shoppers is hetzelfde gebleven ten opzichte van vorig jaar.
Als er wordt gekeken naar het koopgedrag van de frequente shoppers valt op dat zij veelal kleding en vakanties online kopen. Ruim 60% van alle frequente kopers schafte iets aan uit deze twee categorieën. Vooral de leeftijdsgroep van 12 tot 25 jaar koopt graag online. Ouderen boeken wel meer vakanties dan jongeren, terwijl jongeren meer kleding aanschaffen. Verder schaffen jongeren veel digitaal studiemateriaal, games en elektronica aan.
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024