Bavaria lanceerde eerder vandaag een nieuw online platform, waar alle activiteiten gedaan door de bierbrouwer, op gebied van duurzaamheid, samenkomen.
Hiermee maakt de Brabantse brouwer haar duurzaamheidsgedachte en de projecten die daaruit voortvloeien toegankelijk voor een breed publiek. Middels een campagne op twitter #ikbrouwmee spoort de brouwer consumenten aan om mee te denken over initiatieven die bijdragen aan een duurzame toekomst. Vorig jaar maakte Bavaria al een eerste stap richting een breder publiek door als opmaat voor het jaarverslag samen met schrijfster Renske de Greef een online Science Fiction thriller te lanceren.
Bavaria onderneemt als enige brouwer in de wereld volgens de ISO 26.000 richtlijn, een vooraanstaande internationale richtlijn voor het implementeren van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) binnen een organisatie. Daarnaast heeft het de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt in de jaarlijkse MVO transparantiebenchmark van het Ministerie van EZ. De brouwer behoort inmiddels tot de top 20 van deze benchmark.
Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria, licht toe: “Duurzaamheid is niet iets wat moet, duurzaamheid is vanzelfsprekend voor ons. Het heeft geen begin- of eindpunt. We werken volgens de filosofie dat we het bedrijf in bruikleen hebben van onze kinderen en kleinkinderen en daarom zijn we zuinig op onze brouwerij en onze omgeving.”
Hij vervolgt: “Duurzaamheid is iets van ons allemaal. Door jezelf de juiste vragen te stellen kun je vaak met kleine dingen een groot verschil maken. Bavaria legt de lat hoog voor wat betreft duurzaamheid en daardoor zijn we voortdurend op zoek naar de meest efficiënte oplossingen. De onafhankelijke blik van consumenten die met ons meedenken is dan ook meer dan welkom. Ik kijk uit naar alle ideeën die via #ikbrouwmee met ons gedeeld worden. Zo kunnen we samen werken aan een toekomst die voor iedereen waardevol is.”