De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bol.com blijft maar uitbreiden. Vandaag is bekend geworden dat ook Sieraden & Horloges aan het assortiment toegevoegd worden. En om klanten een zo breed mogelijk assortiment te bieden, stelt de webshop haar winkel Sieraden & Horloges ook open voor andere winkeliers (met en zonder webwinkel). Het zogenoemde Plaza-concept biedt kleine en grote aanbieders de mogelijkheid om hun assortiment via bol.com online beschikbaar te stellen voor de ruim 4,5 miljoen bol.com-klanten.
Met deze lancering bestaat het totale assortiment nu uit ruim 7,5 miljoen artikelen verdeeld over tientallen speciaalzaken. Sinds 2011 hebben al meer dan 4.000 zakelijke verkopers zich aangemeld bij bol.com. Samen hebben deze verkopers meer dan 1 miljoen nieuwe artikelen aan het totaalassortiment toegevoegd. Sommige winkels zien daardoor hun omzet stijgen met wel 50%.
Bij de aanschaf vinden consumenten het prettig om op hun gemak rond te kijken en het aanbod goed te kunnen vergelijken. “Door onze winkel open te stellen voor andere winkeliers presenteren wij klanten nog meer gemak en keuze in assortiment, prijs en beschikbaarheid. Voor winkeliers bieden we een extra verkoopkanaal met grote bekendheid waarmee ze hun bereik en omzet kunnen vergroten. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk voor een juwelier met één dorpswinkel om zijn sieraden ook aan de rest van Nederland te verkopen,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.