Online22.04.2014

Nederlanders betalen nog te veel in online shops


nederlanders-betalen-nog-te-veel-in-onli.jpg
nederlanders-betalen-nog-te-veel-in-onli.jpg

Je zou denken dat we allemaal goed prijzen vergelijken voordat we iets kopen, prijsbewust als we zijn. Maar niks blijkt minder waar. We weten namelijk helemaal niet waar spullen goedkoper zijn.

Start-up Yippie ziet dat zijn gebruikers – die door Yippie tijdens het online winkelen worden getipt op betere prijzen elders – in de beta-periode 8% gemiddeld besparen. Dat ge-extrapoleerd naar de totale online bestedingen van 6,2 miljard* geeft indicatie dat we in 2013 zo’n 459 miljoen EURO lieten liggen (8% van 6,2 miljard).

Dat het zo lastig is om altijd de beste prijs te weten, vond Maurice Kroon raar en maakte Yippie! Het is een tooltje dat je tijdens het bekijken van een product in een webshop een seintje geeft als het elders goedkoper is. Vergelijkbaar met het Amerikaanse ShopGenius, voor Nederlandse webshops bestond dit nog niet. De browser plugin activeert zichzelf als je in een webshop komt.

besparing2.jpg
besparing2.jpg

“We zijn een paar weken live met ruim 600 actieve gebruikers die met ons delen wat voor lol ze hebben als ze zonder moeite geld besparen. Ik ben gelukkig niet de enige (Nederlander) die daar blij van wordt”, zegt Kroon. “Online retailers zijn over het algemeen heel positief. Sommige gebruiken Yippie zelfs al om hun prijzen steeds tegen het licht te houden – slim. We krijgen een paar negatieve reacties van winkeliers die zien dat hun zorgvuldig opgebouwde imago van ‘goedkoop’ door de feiten onderuit gehaald dreigt te worden. Dat soort kritiek is het mooiste compliment.”

* De totale online bestedingen zijn in 2013 10,6 miljard. 6,2 miljard daarvan zijn fysieke producten en de rest onder andere tickets. 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar