De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De jaarlijkse ‘Beter licht, beter leven’ actie van IKEA heeft wereldwijd 7,7 miljoen euro opgebracht, dat zal besteed worden aan betere levensomstandigheden in vluchtelingenkampen. Van 3 februari tot 29 maart 2014 hebben alle IKEA winkels wereldwijd voor elke verkochte LED-lamp 1 euro gedoneerd aan de VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR. Met de opbrengst kan deze organisatie 350.000 kinderen en hun families in vluchtelingenkampen in Ethiopië, Tsjaad, Bangladesh en Jordanië voorzien van duurzame verlichting en energie door middel van lantaarns- en straatverlichting op zonne-energie en zuinige fornuizen. Verder wordt de opbrengst ook besteed aan beter lager onderwijs.
“Het gebrek aan licht en energie heeft een grote impact op de veiligheid en het onderwijs van miljoenen vluchtelingen wereldwijd, vooral vrouwen en kinderen. We willen klanten en medewerkers van IKEA ontzettend bedanken voor hun bijdrage aan deze campagne waardoor we de meest kwetsbare mensen op deze aarde van licht en energie kunnen voorzien,” aldus António Guterres, Hoge Commissaris van UNHCR.
Op dit moment zijn er wereldwijd bijna 10,5 miljoen vluchtelingen, waarvan de helft kind is. In de vluchtelingenkampen waar deze mensen leven, is er door gebrek aan stroom na zonsondergang vaak geen of weinig licht. Dit zorgt voor onveilige situaties. Alledaagse activiteiten, zoals naar het toilet gaan, water halen of terugkeren naar je tent, kunnen vooral voor vrouwen en meisjes gevaarlijk zijn. Dankzij de campagne, worden de vluchtelingenkampen een veiligere plek om te leven voor kinderen en hun families. Een straatlantaarn op zonne-energie kan bijvoorbeeld al licht bieden aan 300 vluchtelingen, waardoor het een stuk veiliger wordt om ’s avonds buiten rond te lopen. En dankzij een lantaarn op zonne-energie kunnen kinderen na zonsondergang binnen hun huiswerk maken.
De IKEA Foundation werkt sinds 2012 samen met UNHCR om families en kinderen in vluchtelingenkampen te voorzien van onderdak, zorg en onderwijs.
Verder lezen over Goede doel
Media25.12.2023
3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland
Media06.12.2023
Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request
ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aanOnline27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieOnline20.11.2022
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren
Advertising08.04.2022
Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’
Nieuws09.12.2021
Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot
One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebosNieuws02.12.2021
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau
Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklokMedia21.09.2021
Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren
en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.comVerder lezen over Ikea
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Online27.08.2024
IKEA test een eigen marktplaats voor gebruikte meubels
Marketing10.06.2024
IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers
Gadgets29.04.2024
IKEA komt met een thuiswerkplek die ook echt handig is
Gaming16.04.2024
Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg
Gadgets10.11.2023
Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken
Nieuws27.07.2023
IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden
Online03.05.2023
De IKEA-app laat je je huis inrichten met AI
Verder lezen over LED
Lifestyle11.01.2024
Zo creëer je in snel een Instagrammable tuin
Entertainment19.07.2023
Concert? Polsbandjes met licht bieden een extra dimensie
Zo werkt datLifestyle31.05.2023
Een steentje bijdragen aan een beter milieu? Zo leef jij duurzaam!
Gadgets15.02.2023
Twee van de drie Hue Lightguide lampen al uit productie
Lifestyle03.11.2022
Een nieuwe lamp, die koop je weloverwogen
Lifestyle09.09.2021
Wat kun je allemaal met de moderne kerstverlichting van Twinkly?
Lifestyle06.04.2021
Verlichting in huis: 5 tips voor meer sfeer
Technology04.03.2021