De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tweede paasdag, nationale meubelboulevard-afloop-dag. Duizenden mensen die op hetzelfde moment inspiratie op komen doen en om koopjes te jagen op de lokale meubelboulevard. Voor velen een hel op aarde. Met alle digitale middelen van tegenwoordig is dat toch niet meer nodig? Het blijkt dat de meubelbranche van origine vrij conservatief is en de online wereld minder heeft geadopteerd dan de fast moving consumer goods. Toch zijn er lichtpuntjes.
Zo is er bijvoorbeeld de Nederlandse software partij LOFT NedSense. Zij maken 3D visualisatie tools specifiek voor de meubel- en real estate branche. Met deze software is het mogelijk om op basis van één foto een kamer in 3D om te toveren om het vervolgens in te richten met meubilair van retailers.
De grootse implementaties vinden plaats in (uiteraard) Amerika bij bijvoorbeeld Crate&Barrel. Ook in Nederland begint het besef te komen dat de klant meer verwacht dan een lapje stof, een mapje met varianten en een schets van een verkoper. Trendhopper bijvoorbeeld draait LOFT in hun flagship store in Eindhoven en heeft een iPad app gelanceerd waarmee mensen de meubels van Trendhopper in hun eigen kamer kunnen plaatsen.
Zo heeft ook Bewe Tapijten in Nederland een iPad app voor hun resellers, en bieden merken als Thonet, Pode en Marc Janssen hun producten aan in de gedeelde 3D omgeving LOFT4Brands.
Op deze manier bieden de retailers en de producten een extra experience aan, die mensen thuis vanaf de bank kunnen genieten. De noodzaak om op tweede paasdag in de rij te gaan staan, te zoeken naar een parkeerplek en om schuifelend langs showrooms te gaan wordt hiermee verminderd. De hel van de meubelboulevard is te ontlopen met een iPad.