Millennials, ook wel bekend als generatie Y zijn alle personen geboren na 1980. Deze generatie is erg verschillend ten opzichte van generatie X. Uit een nieuwe studie van Crowdtap en Ipsos zijn interessante uitkomsten over deze Millennials naar voren gekomen. Zo blijkt dat deze generatie hun naaste peers meer vertrouwd dan professionals.
Content voor en door gebruikers
UGC is content gemaakt door gebruikers. Hierbij gaat het om status updates, blogs en reviews. Onder UGC vallen alle typen content die door niet-professionals worden gepubliceerd. Normaalgesproken is het logisch dat juist dit type content minder wordt vertrouwd dan content afkomstig van professionals.
Uit het onderzoek van Ipsos is echter het tegenovergestelde bewezen. Millennials vertrouwen UGC net zoveel als professionele content. Verder zorgt UGC voor 20% meer influentie als het aankomt op het kopen van producten. Ook wordt UGC door millennials 35% beter onthouden. Voeg hierbij het feit toe dat deze generatie gemiddeld per dag vijf uur bezig is met UGC en dan wordt de relevantie duidelijk.
Infographic
In onderstaande infographic is duidelijk te zien dat de huidige generatie UGC gebruikt om bepaalde aankopen te overwegen en zich grotendeels laat sturen door wat hun medemensen zeggen. Zo is te zien dat 40% van de generatie UGC gebruikt om reisplannen te maken en 54% om een auto te kopen.
Deze getallen hebben een grote invloed op de huidige manier van contentverspreiding. Oude vormen van professionele contentverspreiding zullen op den duur vervagen. De wereld komt in handen van deze nieuwe generatie die steeds bevestiging en ondersteuning zoekt in mede-peers. Dit gaat samen met de co-creatie trend waarbij gebruikers nieuwe producten ontwerpen voor bedrijven.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Verder lezen over Millennials
Nieuws28.04.2023
Mentale misère millennials door werkdruk en stress
Nieuws13.12.2019
De travel trends voor 2020 volgens KLM
AI en milieubewust reizen staan vooropTechnology31.05.2019
Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen
Advertising03.07.2018
Awareness campagne voor Millennials over melanoom
Discover Your SpotOnline25.05.2018
Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan
Lifestyle30.11.2017
Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials
Online13.11.2017
Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto
sponsored storyEvents23.03.2015
Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW
Verder lezen over User Generated Content
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Social Media16.08.2019
Focus op kwalitatieve content: LinkedIn benoemt redactioneel team Benelux
Tech in Asia31.07.2019
Bilibili: alsof je in een bioscoopzaal Youtube zit te kijken met je vrienden
Online23.04.2012
Latijns-Amerika creëert veel user generated content
Media04.11.2010
Innovatief uitgeven getuigt van lef
Online20.07.2010
Tiësto kiest voor een ‘user-generated’ videoclip
Media04.11.2009
User Generated Data: The Real World casting shadows
Social Media27.02.2009