Millennials, ook wel bekend als generatie Y zijn alle personen geboren na 1980. Deze generatie is erg verschillend ten opzichte van generatie X. Uit een nieuwe studie van Crowdtap en Ipsos zijn interessante uitkomsten over deze Millennials naar voren gekomen. Zo blijkt dat deze generatie hun naaste peers meer vertrouwd dan professionals.
Content voor en door gebruikers
UGC is content gemaakt door gebruikers. Hierbij gaat het om status updates, blogs en reviews. Onder UGC vallen alle typen content die door niet-professionals worden gepubliceerd. Normaalgesproken is het logisch dat juist dit type content minder wordt vertrouwd dan content afkomstig van professionals.
Uit het onderzoek van Ipsos is echter het tegenovergestelde bewezen. Millennials vertrouwen UGC net zoveel als professionele content. Verder zorgt UGC voor 20% meer influentie als het aankomt op het kopen van producten. Ook wordt UGC door millennials 35% beter onthouden. Voeg hierbij het feit toe dat deze generatie gemiddeld per dag vijf uur bezig is met UGC en dan wordt de relevantie duidelijk.
Infographic
In onderstaande infographic is duidelijk te zien dat de huidige generatie UGC gebruikt om bepaalde aankopen te overwegen en zich grotendeels laat sturen door wat hun medemensen zeggen. Zo is te zien dat 40% van de generatie UGC gebruikt om reisplannen te maken en 54% om een auto te kopen.
Deze getallen hebben een grote invloed op de huidige manier van contentverspreiding. Oude vormen van professionele contentverspreiding zullen op den duur vervagen. De wereld komt in handen van deze nieuwe generatie die steeds bevestiging en ondersteuning zoekt in mede-peers. Dit gaat samen met de co-creatie trend waarbij gebruikers nieuwe producten ontwerpen voor bedrijven.