De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Infostrada Sports, PSV en UPC lanceren het project ‘Connected Stadium’, een service waarbij draadloos internet, online media, een nieuwe app en digitale diensten bij elkaar samenkomen – een primeur voor Nederland.
Het Philips Stadion van voetbalclub PSV uit Eindhoven wordt hiervoor volgend seizoen voorzien van een betrouwbare WiFi-toepassing. Het is voor het eerst dat een dergelijk WiFi- netwerk met hoge snelheid en veel bandbreedte wordt geïnstalleerd voor een grote hoeveelheid gebruikers in het stadion tegelijkertijd. De WiFi-technologie wordt aangelegd door UPC.
Door de krachtenbundeling van PSV, UPC en Infostrada Sports ontstaat er een beleving die voor stadionbezoekers nieuw is. Naast het snelle internet worden aan het netwerk verschillende functionaliteiten gekoppeld, zoals een geheel nieuwe PSV app met alle informatie over PSV, het laatste nieuws, statistieken en beeldmateriaal.
Peter Rovers, manager Marketing, Media & Business Development PSV: “De smartphone is voor steeds meer mensen het meest persoonlijke, onmisbare apparaat dat zij hebben. Onze fans willen ook in het stadion continu verbonden zijn met internet en het liefst via steeds snellere verbindingen. Met innovatie als kernwaarde willen PSV, UPC en Infostrada Sports inspelen op die ontwikkeling en tegelijkertijd een wereld aan digitale kansen benutten. Vooral ook om de wedstrijdbeleving van de fans in ons stadion verder te verbeteren. Het Connected Stadium is dan ook véél meer dan ‘alleen’ maar toegang tot goede WiFi, het verbindt alle toepassingen door middel van een totaaloplossing. Nieuwe videodiensten, real time statistieken, een online programmaboekje en vele nieuwe mogelijkheden voor onze sponsors: PSV wil hierin voorop lopen.”
Wouter van Rhoon, Commercieel Directeur UPC Business: “Deze totaaloplossing is voor UPC de bewijsvoering waarmee wij onze WiFi-strategie bevestigen. Samen met PSV en toonaangevende partners zoals Infostrada Sports, gaan wij een online beleving creëren waarbij op een gemakkelijke en snelle manier naadloos diensten, informatie en sociale netwerken worden ontsloten via een hoogwaardig WiFi-netwerk. De innovatieve techniek zorgt ervoor dat supporters straks een rijke en veelzijdige online en offline ervaring gaan beleven.”
Danny Menken, CEO Infostrada Sports: “Wij zijn trots op dit unieke Connected Stadium- project. In samenwerking met UPC en PSV bouwen wij de PSV mobiele applicatie, inclusief het achterliggende Content Management Systeem (CMS). Wij zijn ervan overtuigd dat alle PSV-fans veel plezier gaan beleven aan deze samenwerking, omdat zij met de app tijdens wedstrijden én buiten het stadion nog dichter bij hun favoriete club kunnen komen.”
Verder lezen over Philips
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gadgets10.07.2024
Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht
Gadgets19.06.2024
Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024
Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand
Verder lezen over Upc
Video01.04.2014
UPC introduceert video on demand dienst MyPrime
Nieuws27.01.2014
Overnamebod van Liberty Global op Ziggo
Advertising02.10.2012
Eerste video advertentie in Nederlands magazine te zien
Social Media22.05.2009
CSN Awards uitgereikt
Events25.09.2008
PICNIC08 “One thing cable companies do is hate consumers”
Online23.06.2008
Hij doet t. Mijn UPC Box
Marketing28.02.2008