02.04.2014
Online

Zelf je content marketing influence meten met LinkedIn’s content marketing score

By: Redactie Dutchcowboys

BlogOnline
zelf-je-content-marketing-influence-mete.jpg
zelf-je-content-marketing-influence-mete.jpg

Gerichte content wordt steeds bepalender in het online marketing landschap. Waar vroeger linkjes uitwisselen een groot deel van de strategie was, zien we tegenwoordig dat content steeds meer bepalend wordt. LinkedIn participeert in deze ontwikkeling en heeft recent de content marketing score geïntroduceerd. Vanaf nu kunnen bedrijven dus ook met LinkedIn hun score op het gebied van content marketing bepalen.

De LinkedIn content marketing score, hoe werkt het?

LinkedIn heeft geen geheim voor de berekening van de score. Het platform bepaalt de score op basis van de engagement van unieke leden gedeeld door de actieve target audience. Hierbij vormt de active target audience het publiek dat je als bedrijf wilt bereiken. De betrokken leden worden omschreven met het begrip content marketing engagement. De score wordt vergeleken met die van concurrenten die bedrijven dus direct als benchmark kunnen gebruiken. Hierdoor kunnen bedrijven zelf periodiek polsen waar de zwakke plekken liggen en welke opties binnen LinkedIn goed werken. Dit is direct de reden waarom de score geen geheim is. LinkedIn wil de gebruiker aansporen om zichzelf te verbeteren en optimaal gebruik te maken van de advertentiemogelijkheden, zowel betaald als organisch.

De engagement op Linkedin wordt onder andere bepaald door gesponsorde updates, bedrijfspagina’s, LinkedIn groepen, updates van medewerkers en posts van influencers. Al deze factoren bij elkaar zijn van invloed op de content marketing score. In onderstaande video is te zien hoe de content marketing score in elkaar steekt.

https://youtube.com/watch?v=PTb4-UaNWeY%3Ffeature%3Doembed

Wie zijn de koplopers?

LinkedIn marketing solutions heeft een infographic gepubliceerd met een opsomming van de koplopers betrekkend op de content marketing score. Hieruit komt naar boven dat nu de High-tech, media en professionele services aan kop staan. Als er wordt ingezoomd op bedrijven, loopt Microsoft opvallend aan kop, gevolgd door Intuit en IBM. Microsoft en IBM zijn tevens koploper bij het targeten van high-tech segmenten. Op het gebied van financiële dienstverlening loopt PWC aan kop. Op de tweede plaats volgt Citi. 

Share this post