De inzendtermijn voor de SpinAwards 2014, de prijzen voor de beste digitale concepten en campagnes, is met een record gesloten. Dit jaar zijn er maar liefst 545 cases ingezonden. De jury’s zijn inmiddels druk met het beoordelen van al het ingezonden werk. De nominaties worden uiterlijk 22 maart bekendgemaakt. De Zilveren en Gouden SpinAwards worden op 17 april uitgereikt in Panama te Amsterdam.
Inzendingen
Dit jaar zijn er 545 cases ingezonden. Het hoogste aantal uit de historie van de SpinAwards. Het recordaantal inzendingen is verdeeld over verschillende categorieën. Het populairst zijn de categorieën Social Media, Online Campagne en Young Talent.
Categorie |
Aantal |
Website |
51 |
Online Campagne |
62 |
Social Media |
66 |
Crossmedia |
47 |
Mobiel |
36 |
Game |
20 |
Interactieve TV & Online Video |
27 |
Design |
30 |
Content |
42 |
Media-inzet |
36 |
Innovatie |
39 |
Young Talent |
89 |
Totaal |
545 |
Genomineerden
De vakjury’s zijn inmiddels druk bezig met het beoordelen van het ingezonden werk. De genomineerden ontvangen uiterlijk 22 maart persoonlijk bericht. En daarna staat de uitslag op spinawards.nl. Tijdens de Inspiration Day op 27 maart, in de HvA te Amsterdam, krijgen genomineerden de kans hun inzending toe te lichten aan de jury.
Winnaars
Winnaars worden bekendgemaakt tijdens de SpinAward Night op 17 april in Panama. Na de uitreiking van de Zilveren en Gouden SpinAwards start om 22:00 uur het SpinAwards-feest. Kaarten zijn binnenkort via spinawards.nl te bestellen.
Digitale media
De SpinAwards zijn de vakprijzen voor digitale media. De vakjury’s beoordelen op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit, ondersteund door de toelichting van de inzenders. Ook zijn er de Special SpinAwards voor digitaal werk dat op één aspect echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Per categorie worden maximaal drie Gouden en/of Zilveren SpinAwards toegekend. Verder worden ook de opdrachtgever van het jaar en bureau van het jaar verkozen.