Hashtags werden gebruikt in 57% van alle Super Bowl ads, dat was vorig jaar nog 50% en dit is dus een nieuw record. Verder was Facebook het sociale network dat het meest genoemd werd, al was dat met 5 keer niet heel vaak, maar het was er eentje meer dan Twitter met 4 mentions.
Deze cijfers zijn afkomstig van marketingland, dat voor het derde jaar op rij de jaarlijkse #Hashtag Bowl count of social media mentions heeft gehouden tijdens de Super Bowl. “We hebben alleen de ads meegenomen die nationaal te zien zijn geweest, en alleen de ads van na de aftrap tot aan het laatste fluitsignaal.”
Vergeleken met vorig jaar betekende een hashtag nu niet een Twitter mention, alle grote sociale netwerken hebben inmiddels hashtags in gebruik. Al lijkt het nog altijd logisch dat hashtag gebruik wordt ingezet voor real-time discussies op Twitter.
In totaal waren er 54 Amerikaanse ads te zien die zijn meegenomen. Hieronder de percentages:
Hashtags: 31 in totaal: 57%
Facebook: 5 in totaal: 9%
Twitter: 4 in totaal: 7%
YouTube: 3 in totaal: 6%
Shazam: 2 in totaal: 4%
URLs: 22 in totaal: 41%
Opvallend is het ontbreken van Google+ en Instagram.