De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een reis naar de ruimte; voor de meesten een onbereikbare jongensdroom, maar voor Jordi Ollebek uit Goirle wordt het werkelijkheid. Hij beleeft als één van de eerste ‘gewone’ Nederlanders een ruimtevlucht en schrijft hiermee geschiedenis. De afgelopen week hebben drie Nederlandse mannen alles op alles gezet om kans te maken op het felbegeerde ticket naar de ruimte. Zij waren uit 50.000 landelijke inzendingen geselecteerd voor de officiële astronautentraining van de AXE Apollo Space Academy, onder leiding van Buzz Aldrin, in Florida. Met de kennis van Aldrin, de tweede mens die ooit voet op de maan zette, werd hun bekwaamheid als astronaut op de proef gesteld. Jordi heeft de zware fysieke- en psychische testen het beste doorstaan en is als sterkste uit de bus gekomen. Zijn prestaties worden bekroond met een unieke, onvergetelijke ruimtereis die in 2015 zal plaatsvinden.
Once in a lifetime
Om kans te maken op de ruimtereis werden de deelnemers onderworpen aan diverse testen, zowel fysiek als mentaal. Astronauten moeten immers met elke situatie in de ruimte om kunnen gaan. De deelnemers hebben in een jet gezeten die twee keer zo snel gaat als het geluid en zijn getraind op gewichtloosheid tijdens een paraboolvlucht. Ook het sociale aspect is belangrijk, in de ruimte is er beperkte sociale interactie. De Nederlandse winnaar Jordi kan het nieuws nog niet helemaal bevatten. “Het feit dat ik uit zo veel deelnemers voor de astronautentraining werd geselecteerd, was al te mooi om waar te zijn. Dat ik nu daadwerkelijk een ruimtevlucht ga maken, kan ik eigenlijk nog niet geloven,” aldus Jordi.
Geschiedenis
Tijs van Olffen, Brand Manager AXE Nederland: “AXE is al jaren de ‘wingman’ voor mannen. En wij weten dat vrouwen een zwak hebben voor helden zoals een mysterieuze astronaut. Zo’n figuur is natuurlijk een échte held, voor hem is de sky níet de limit. Wij zijn trots de mogelijkheid te kunnen bieden iemand de ruimte in te sturen. Jordi gaat naar een plek waar nog zo ontzettend weinig mensen zijn geweest en daarmee wordt hij een belangrijk deel van de geschiedenis; een echte held.”
Meer dan honderd jongeren uit zestig landen hebben de astronautentraining van de AXE Apollo Space Academy gevolgd. AXE stuurt in totaal 25 jonge astronauten van over de hele wereld meer dan 100 kilometer de ruimte in met de Space Expedition Corporation (Space XC) shuttle. De AXE Apollo Space Academy is de afsluiting van een succesvolle campagne rondom de geur AXE Apollo.
Verder lezen over AXE
Advertising15.01.2016
AXE gooit het roer om met nieuwe commercial
Find Your Magic!Nieuws01.06.2014
De Social Effort campagne van AXE
Online29.11.2013
Axe Apollo Space Academy: Jongensdroom binnen handbereik voor 3 Nederlanders
Online21.01.2013
Axe stuurt jongeren de ruimte in
Social Media14.10.2011
De #wordfeud battle continues
Video26.03.2011
Engelen vallen op aarde
Video11.02.2011
Axe 1e adverteerder die livestream op YouTube in Nederland mogelijk maakt
Verder lezen over Space
Technology07.11.2024
Waarom horen we zo weinig van de James Webb-ruimtetelescoop?
Technology21.10.2024
Astronauten dragen Prada-ruimtepakken in maanmissie Artemis III
Technology13.10.2024
SpaceX schrijft geschiedenis en vangt raket op uit de ruimte
Technology10.10.2024
NASA-astronaut deelt adembenemende video van het noorderlicht
Technology12.09.2024
Ruimtegeschiedenis geschreven: eerste commerciële ruimtewandeling
Technology02.09.2024
Boeing Starliner moet deze week naar huis, maar maakt raar geluid
Technology26.08.2024
SpaceX gaat een risicovolle missie aan: een ruimtewandeling
Technology24.08.2024