Online26.11.2013

Tablet-prestaties van de top 8 online fashionshops


tablet-prestaties-van-de-top-8-online-fa.jpg
tablet-prestaties-van-de-top-8-online-fa.jpg

De opkomst van tablets heeft een grote invloed op online aankopen. Rond de feestdagen wordt er dan ook een explosieve groei van mobiele aankopen verwacht. Bureau QUISMA heeft 8 veelbezochte e-commerce sites uit de fashion industrie vergeleken en brengt toch enkele opvallende resultaten naar buiten. Hieruit blijkt dat Adidas het er met een score van 86,84% het beste van afbrengt, H&M scoort met 66,60% het minst goed. Alle onderzochte online shops beschikken over goede tabletoplossingen, maar de verschillen zijn soms toch groot. Met name de kwaliteit van de homepage, toch de etalage van iedere site, verschilt sterk.

De tabletperformance van acht veelbezochte fashion-etailers met een eigen site in Nederland:

Adidas – 86,84%
Zalando – 86,66%
Nike – 86,36%
HUGO BOSS – 82,79%
Boohoo – 81,74%
Dress for less – 74,34%
Zara – 69,00%
H&M – 66,60%

Prestatiegebieden
Voor de berekening van het eindresultaat werden 4 prestatiegebieden onderzocht, die elk een ander gewicht kregen: de homepage (40%), productinformatiepagina’s (30%), de winkelmand (15%) en de check-out (15%). Deze vier gebieden samen vormen de belangrijkste onderdelen van een online shop. Het gebruikte scoremodel werd ontwikkeld op basis van websitetests en -audits. Van tablets is bekend dat de conversiepercentages gemiddeld hoger liggen met relatief grotere winkelmandbedragen. Uit het onderzoek ‘Mobile Commerce in Deutschland 2012’ bleek dat de gemiddelde inkoopwaarde van een tablet-winkelmand ongeveer 20% hoger ligt dan die van desktops en zelfs ongeveer 40% hoger dan die van smartphones.

André Schimmel, Managing Director bij QUISMA Nederland: “In het algemeen viel de performance van de online fashionshops ons niet tegen. In veel gevallen zouden relatief eenvoudige aanpassingen kunnen leiden tot veel betere prestaties. We weten welke problemen tabletsurfers tegenkomen. Naast de langere laadtijd van websites ervaren zij vaak problemen op het gebied van usability, gebrekkige functionaliteit en verkeerde weergave. Daar hebben wij ons onderzoek op afgestemd.”

Homepage
Uit de analyse bleek dat de websites elkaar het minst ontlopen op de punten productinformatiepagina en check-out. Bovendien waren de tablet-resultaten op die terreinen in alle gevallen ruim voldoende. De analyse van de winkelmand liet veel tegenstellingen zien en uitgerekend de homepage scoorde veelal ondergemiddeld: zes van de acht onlineshops hebben voor deze pagina hun slechtste of één na slechtste resultaat behaald.

Werk aan de winkel
André Schimmel: “Er is duidelijk werk aan de winkel voor een aantal van de onderzochte partijen, juist omdat e-commerce via tablets zo’n hoge vlucht neemt.”

...

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat