Online14.11.2013

wehkamp.nl lanceert geheel nieuwe website


Eerder deze week lanceerde wehkamp een geheel nieuwe website met een online magazine. Verder breiden ze ook het assortiment uit met een aantal verschillende initiatieven: het ‘Only for you’ en ‘Colour for you’ platform met door stylisten samengestelde collecties die slechts enkele weken beschikbaar zijn. Wehkamp zegt met deze innovaties in te spelen op de behoefte van consumenten aan inspiratie, gemak en exclusieve, persoonlijke producten voor een betaalbare prijs.

wehkamp-nl-lanceert-geheel-nieuwe-websit.jpg
wehkamp-nl-lanceert-geheel-nieuwe-websit.jpg

Website
Niet alleen de ‘voorkant’ van de website is nieuw, ook werden de complete technische systemen aan de ‘achterkant’ van de website, die er onder andere voor zorgen dat de site sneller laadt, vernieuwd. Het online warenhuis kreeg hiermee een nieuw ‘onderkomen’ voor ruim 180.000 producten. Aan het ontwerp van de nieuwe site werd meer dan een jaar gewerkt. Jaarlijks bezoeken meer dan 122 miljoen mensen de website, om rond te kijken en te shoppen.

Responsive
Daarnaast is de nieuwe site ook toegespitst op het gebruiksgemak op tablets waarop met ‘touch’ wordt genavigeerd: de knoppen zijn groter en de afstand tussen de woorden is verruimd. Verder is de site ‘responsive’ gemaakt, waarbij de weergave zich automatisch aanpast aan de schermafmetingen van het (mobiele) apparaat waarop de site wordt getoond. “Of een consument de site nu thuis bekijkt op zijn desktop, of onderweg op telefoon of tablet, overal krijgt hij dezelfde wehkamp.nl beleving”, aldus Alexander van Slooten, Marketing Director bij wehkamp.

Look & feel
De nieuwe look & feel van de site, waarbij video een belangrijk element is. Deze zorgt voor een inspirerende winkelbeleving. Zo wordt op de homepage direct een fullscreen video getoond en zijn bij steeds meer modeproducten 360′-modelvideo’s toegevoegd aan de statische beelden. Hierbij krijgt de consument op een toegankelijke en snelle wijze informatie over onder andere de lengte en de pasvorm van een kledingstuk. 

e-magazine: inspireren en adviseren
Met de lancering van de nieuwe website, presenteert wehkamp ook een online magazine vol trends, inspiratie en advies. De Nederlandse vrouw laat zich bij haar kledingkeuze graag inspireren door de nieuwste trends, maar vindt het daarbij wel lastig om deze trends door te vertalen naar haar eigen kledingkast. Het nieuwe magazine wil daarom de Nederlandse consument inspireren en helpen bij het maken van hun persoonlijke kledingkeuze. Het magazine informeert over de laatste trends, toont hoe je de trend kunt dragen en combineren met je eigen kledingkast. Het magazine brengt twee werelden samen: die van inspirerende content en van online gemak en snelheid.

001-cover2.jpg
001-cover2.jpg

Voor de ontwikkeling en realisatie van het e-magazine werd een eigen redactieteam aangenomen, en dat staat onder leiding van Puck Landewe. Puck is oprichter en eindredacteur van het internationale modemagazine ‘Prestage’. Puck: “Met het nieuwe e-magazine wil ik vrouwen inspireren om hun eigen look te creëren, passend bij hun eigen stijl, figuur en smaak”.

...

Verder lezen over Website

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Online poker is groot, maar voor zowel pro’s als recreatieve spelers wordt het een stuk minder leuk en interessant met AI erbij.

Online23.09.2024

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

In het digitale tijdperk kan het bouwen van een effectieve website een uitdaging zijn. Dit artikel belicht veelgemaakte fouten tijdens het ontwikkelen van websites en biedt oplossingen om ze te vermijden.

Online29.04.2024

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

Verder lezen over Wehkamp

Wehkamp verliest steeds meer terrein aan Bol.com en Coolblue

Het vertrouwen in het 68-jarige bedrijf Wehkamp staat sterk onder druk. Dit blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2020 van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Het onderzoek, dat voor de zesde keer is gehouden, toont aan da...

Online16.04.2020

Wehkamp verliest steeds meer terrein aan Bol.com en Coolblue

HEMA gaat samenwerken met Jumbo

Hoewel HEMA al eerder samenwerkte met Albert Heijn, er werden pilotwinkels met een foodservice geopend, gaat de winkelketen nu samenwerken met Jumbo. Binnenkort vind je HEMA-producten in de schappen van de supermarktkete...

Nieuws09.11.2019

HEMA gaat samenwerken met Jumbo

HEMA-producten straks bij de supermarktketen te koop
Enorme concurrentie tussen webwinkels maakt shoppen gemakkelijker

Het is bijna Black Friday (of beter gezegd: de week van Black Friday is al onderweg) en dus wordt er gestunt met prijzen door de grote webshops. Maar de prijs zijn niet het enige dat onder druk staat bij webshops als Bol...

Online22.11.2017

Enorme concurrentie tussen webwinkels maakt shoppen gemakkelijker

Voorwaarden steeds beter
​De eerste Dutch Search Awards zijn uitgereikt

Gisterenavond zijn de eerste Dutch Search Awards feestelijk uitgereikt door Victoria Koblenko in B-Amsterdam. De Dutch Search Awards verkiezing is de eerste officiële waardering binnen het Nederlandse search-landschap....

Search25.11.2016

​De eerste Dutch Search Awards zijn uitgereikt

Blue Mango de grote winnaar!
Albert Heijn scoort in Nederland​ het best met mobile commerce

Van de top 20 retailers in Nederland scoort Albert Heijn het best als het gaat om mobile commerce. Zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Episerver. Met een score van 62 procent laat Albert Heijn een consistente, goe...

Mobile21.01.2016

Albert Heijn scoort in Nederland​ het best met mobile commerce

Wehkamp heeft jouw pakketje binnen 30 minuten klaar liggen voor verzending

Koning Willem-Alexander heeft gisteren het nieuwe distributiecentrum van webwinkel wehkamp geopend. Dit nieuwe centrum is het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld. En hiermee is wehkamp in s...

Online24.09.2015

Wehkamp heeft jouw pakketje binnen 30 minuten klaar liggen voor verzending

Koning Willem-Alexander opent grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld
Wehkamp wint Nima Awards 2011!

De vier winnaars van de Nima Awards 2011 zijn bekend. Wehkamp.nl is door de vakjury en het publiek verkozen tot het Beste Marketingbedrijf van 2011. In de categorie Duurzaam Ondernemen heeft PLUS Retail de award in de wa...

Marketing25.11.2011

Wehkamp wint Nima Awards 2011!

bGenius en wehkamp.nl winnen De Speld 2011

De Speld 2011 is gewonnen door bGenius i.o. wehkamp.nl. De jury heeft na de pitches tijdens SES Amsterdam unaniem voor de inzending van bGenius gekozen. De zoekmachinemarketing Award (De Speld) is aan hen uitgereikt omda...

Search07.10.2011

bGenius en wehkamp.nl winnen De Speld 2011