De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde ‘Smart Deals’ aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, waarbij de deals afgestemd zijn op hun interesse, aankoophistorie en woonplaats.
Consument
In het kort komt het erop neer dat hoe meer iemand koopt via Groupon, hoe specifieker de aangeboden acties in de nieuwsbrief zullen aansluiten bij de ‘koophistorie’ en dus bij de persoonlijke interesses en woonplaats. Wanneer er geen geschikte deal voor de consument tussen zit, wordt een deal uit de database van Groupon aangeboden die wel past.
Recent heeft Groupon deze functionaliteit nog verder uitgebreid door het aanbod een dag voor de lancering naar een kleine groep consumenten te sturen, die als testgroep fungeren. Voor de consument kan dat betekenen dat het voor kan komen dat zijn nieuwsbrief anders is dan die van zijn buurman. Dit alles met het doel om zo relevant mogelijke nieuwsbrieven per persoon aan te bieden.
“De introductie van Smart Deals sluit perfect aan bij onze aanhoudende focus op service, zowel richting de consument als naar de bedrijven waarmee wij samenwerken,” aldus Jan Willem Kaasschieter, Managing Director van Groupon Nederland. “Deze gepersonaliseerde dienst leidt tot meer betrokkenheid van de consument bij Groupon, daarbij zorgt deze technologie ook voor meer klantbehoud. Consumenten vinden gemakkelijker relevante kortingsacties die beschikbaar zijn in hun directe omgeving.”
Bedrijven
Uit een steekproef onder Groupon abonnees zal door middel van een Smart Deals algoritme bepaald worden welke klanten welke deal moeten krijgen. Hierbij wordt gekeken naar locatie, geslacht, en de conversie voor verschillende abonnees. Op basis van deze gegevens kunnen op maat gemaakte aanbiedingen worden samengesteld die de kans op het creëren van loyale klanten vergroten.
“Op de eerste dag dat de deal live komt testen wij deze eerst bij een kleine steekproef abonnees. Hierdoor kunnen wij de meest relevante abonnees selecteren die de deal zouden moeten ontvangen. Je kunt het beschouwen als een ‘soft opening’ voor bedrijven. De tweede dag zal de deal een prominentere plek krijgen in de emailnieuwsbrief,” aldus Kaasschieter.
Redesign Homepage
Vandaag kondigde Groupon aan dat het de lay-out en de functionaliteit van de website heeft vernieuwd. Dat is voor het eerst sinds de lancering in november 2008.
De site, die door de jaren heen de nodige tweaks heeft gehad, is nu helemaal opnieuw opgebouwd met volledig nieuwe code, nieuwe zoek en blader opties en misschien wel de meest opvallende aanpassing, een nieuwe kleur. Groupon groen is vervangen door een effen witte achtergrond.
Het redesign is vooralsnog uitgerold voor groupon.com. De Nederlandse site staat nog wel met het oude design online. Wanneer het redesign ook hier doorgevoerd zal worden is nog niet bekend.
Jeff Holden, Groupon’s SVP van product management tegenover Mashable: “The original site was designed for a deal of the day and the new site is designed for a marketplace.”
Verder lezen over Coupons
Online30.11.2013
ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes
Online27.10.2013
Kortingsmarkt wordt steeds volwassener
Online01.10.2013
Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]
Mobile03.09.2013
Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS
Technology29.07.2013
Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar
Online05.07.2013
‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Online25.02.2013
Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013
Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen
Mobile21.12.2012