Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage


groupon-komt-met-smartdeals-redesign-van.jpg
groupon-komt-met-smartdeals-redesign-van.jpg

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde ‘Smart Deals’ aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, waarbij de deals afgestemd zijn op hun interesse, aankoophistorie en woonplaats.

Consument
In het kort komt het erop neer dat hoe meer iemand koopt via Groupon, hoe specifieker de aangeboden acties in de nieuwsbrief zullen aansluiten bij de ‘koophistorie’ en dus bij de persoonlijke interesses en woonplaats. Wanneer er geen geschikte deal voor de consument tussen zit, wordt een deal uit de database van Groupon aangeboden die wel past.

Recent heeft Groupon deze functionaliteit nog verder uitgebreid door het aanbod een dag voor de lancering naar een kleine groep consumenten te sturen, die als testgroep fungeren. Voor de consument kan dat betekenen dat het voor kan komen dat zijn nieuwsbrief anders is dan die van zijn buurman. Dit alles met het doel om zo relevant mogelijke nieuwsbrieven per persoon aan te bieden.

De introductie van Smart Deals sluit perfect aan bij onze aanhoudende focus op service, zowel richting de consument als naar de bedrijven waarmee wij samenwerken,” aldus Jan Willem Kaasschieter, Managing Director van Groupon Nederland. “Deze gepersonaliseerde dienst leidt tot meer betrokkenheid van de consument bij Groupon, daarbij zorgt deze technologie ook voor meer klantbehoud. Consumenten vinden gemakkelijker relevante kortingsacties die beschikbaar zijn in hun directe omgeving.”

Bedrijven
Uit een steekproef onder Groupon abonnees zal door middel van een Smart Deals algoritme bepaald worden welke klanten welke deal moeten krijgen. Hierbij wordt gekeken naar locatie, geslacht, en de conversie voor verschillende abonnees. Op basis van deze gegevens kunnen op maat gemaakte aanbiedingen worden samengesteld die de kans op het creëren van loyale klanten vergroten.

Op de eerste dag dat de deal live komt testen wij deze eerst bij een kleine steekproef abonnees. Hierdoor kunnen wij de meest relevante abonnees selecteren die de deal zouden moeten ontvangen. Je kunt het beschouwen als een ‘soft opening’ voor bedrijven. De tweede dag zal de deal een prominentere plek krijgen in de emailnieuwsbrief,” aldus Kaasschieter. 

Redesign Homepage
Vandaag kondigde Groupon aan dat het de lay-out en de functionaliteit van de website heeft vernieuwd. Dat is voor het eerst sinds de lancering in november 2008.

De site, die door de jaren heen de nodige tweaks heeft gehad, is nu helemaal opnieuw opgebouwd met volledig nieuwe code, nieuwe zoek en blader opties en misschien wel de meest opvallende aanpassing, een nieuwe kleur. Groupon groen is vervangen door een effen witte achtergrond.

screen-shot-2013-11-01-at-11-31-21-am2.jpg
screen-shot-2013-11-01-at-11-31-21-am2.jpg

Het redesign is vooralsnog uitgerold voor groupon.com. De Nederlandse site staat nog wel met het oude design online. Wanneer het redesign ook hier doorgevoerd zal worden is nog niet bekend. 

screen-shot-2013-11-01-at-11-32-22-am.jpg
screen-shot-2013-11-01-at-11-32-22-am.jpg

Jeff Holden, Groupon’s SVP van product management tegenover Mashable: “The original site was designed for a deal of the day and the new site is designed for a marketplace.”

Verder lezen over Coupons

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Enkele jaren geleden hebben we in navolging van de Britse en Amerikaanse markt, ook in Nederland een explosieve groei gezien van online kortingscodes en bijbehorende sites. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en is de...

Online30.11.2013

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Publishers en adverteerders van kortingscodes en coupons zijn bezig met meer regulering en professionaliteit in de affiliate markt. Door de sterke stijging in de vraag naar kortingscodes vanuit de consument is er de afge...

Online27.10.2013

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via int...

Online01.10.2013

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Scoupy, een van de marktleiders op gebied van mobile couponing, bestaat 2 jaar een heeft een nieuwe versie van de App voor iOS en Android gelanceerd. Deze heeft naast enkele functionele- en snelheidsverbeteringen, ook wa...

mobile03.09.2013

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

Google Offers zal mogelijk op korte termijn ook in Nederland beschikbaar komen. De couponsite van het bedrijf bestaat al sinds januari 2011 maar was vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Maar sinds 2 maan...

Technology29.07.2013

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Het is een fenomeen in Amerikaanse supermarkten: couponing. Door actiecodes van websites te halen en bonnetjes uit lokale krantjes te knippen besparen huisvrouwen gigantische bedragen op hun boodschappen. Televisiezender...

Online05.07.2013

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal

Onlangs is Reequest.com gelanceerd, een online prikbord waar consumenten zelf vragen om aanbiedingen. Reequest helpt consumenten om hun vragen (Reequests) te plaatsen, waarna de andere gebruikers hierop kunnen reageren,...

Online25.02.2013

Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal

Verder lezen over Groupon

Groupon gaat meer AI inzetten

We hebben in Nederland een ruime keuze aan dealsites: SocialDeal, WFDeals, Groupdeal en natuurlijk Groupon. Die laatste is wereldwijd enorm groot: ga je bijvoorbeeld op vakantie in Amerika, dan is het aan te raden even o...

Online16.08.2019

Groupon gaat meer AI inzetten

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties

Groupon lanceert vandaag een compleet vernieuwde website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app moeten het consumenten makkelijker maken om...

marketing25.08.2014

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties

Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten

Groupon lanceert Local Hub, een zoekfunctionaliteit voor deals in Nederland. Local Hub is een nieuwe, online zoektool die het voor consumenten mogelijk maakt om deals te sorteren op hun locatie via een online kaart en hu...

Nieuws26.08.2013

Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Groupon steeds dieper in het rood

Internetbedrijf Groupon lijkt niet meer van de rode cijfers af te komen. Het bedrijf presenteerde de cijfers van het vierde kwartaal en liet weten dat ze een verlies hadden van 81,1 miljoen dollar, wat een jaar eerder 65...

social media28.02.2013

Groupon steeds dieper in het rood

Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren

Groupon Nederland heeft met de Consumentenautoriteit afgesproken dat zij op 3 onderdelen haar dienstverlening aan consumenten zal verbeteren. De rol van Groupon blijkt namelijk niet altijd voor alle consumenten even d...

Online19.02.2013

Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren

Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen

Groupon heeft met betrekking tot het nationaal debat in de VS, voorlopig alle vuurwapen-gerelateerde aanbiedingen stopgezet. Michael Cargill, een vuurwapen rechten activist en eigenaar van Central Texas Gun Works, roept...

Online22.01.2013

Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen

Ook Nederlandse aanbiedingen in iPad-app Groupon

Vanaf nu is de officiële HD iPad applicatie van Groupon te downloaden in de App Store van Apple. Het is een internationale app, waarin nu ook alle Nederlandse aanbiedingen zijn meegenomen. Alle actuele aanbiedingen zij...

mobile21.12.2012

Ook Nederlandse aanbiedingen in iPad-app Groupon