De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via internet. Zo blijkt uit een marktanalyse van Actiecode.nl.
Van alle aankopen die online gedaan worden, zijn kleding en accessoires de populairste producten. Bijna driekwart van de online shoppers geeft aan deze via het internet te kopen. Andere populaire online producten zijn evenementtickets, reisproducten, elektronica en literatuur. “Online naar kleding shoppen heeft enorm aan populariteit gewonnen, sinds online shops een soepeler ruilbeleid hanteren,” zegt Jelle van de Bij, medeoprichter van Actiecode.nl. “Waar vroeger consumenten zelf de verzendkosten moesten betalen als zij iets wilden terugsturen, mogen ze nu hun niet goed passende kleding kosteloos terugsturen.“
Kortingscodes
Ook het zoeken naar kortingscodes heeft een vlucht genomen. Sinds 2010 is de populariteit van kortingscodes verdrievoudigd. En zet deze groei de komende jaren door. Consumenten zijn ook steeds meer bezig met kortingen en acties. Zo geeft 75% aan alert te zijn op kortingen en voelt 63% zich aangesproken door reclames met prijsacties. Van de Bij: “Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief opzoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen.” De populairste kortingscodes zijn kortingen op kleding, eten en drinken, schoenen, reizen en dagjes uit.
Verder lezen over Consument
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Verder lezen over Coupons
Online30.11.2013
ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Online27.10.2013
Kortingsmarkt wordt steeds volwassener
Mobile03.09.2013
Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS
Technology29.07.2013
Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar
Online05.07.2013
‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Online25.02.2013
Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018