Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Nedap’s Magnetic Meeting Point kende een ongelooflijke start op Lowlands 2013. In totaal droegen zo’n 6.500 Lowlands-bezoekers het Nedap polsbandje met RFID-chip waarmee ze zich registreerden en incheckten bij de speciale checkpoints. Meer was ook niet nodig om na afloop een persoonlijk festival report te krijgen. In totaal registreerde Nedap tijdens Lowlands 2013 maar liefst 72.135 check-ins.
Het idee was om een technologische en relevante truc te ontwikkelen voor Lowlands-bezoekers. Nedap maakte een polsbandje met een RFID-chip waarmee bezoekers over het hele terrein bij de speciale checkpoints in konden checken. Hiermee gaf de bezoeker aan waar hij was, welk optreden hij bezocht en kon hij in Nedap’s Control Room kijken waar z’n vrienden uithingen. Spotify stelde een playlist samen naar aanleiding van de bezochte bands en speciale fototeams postten en tagden a la minute partypics op Facebook. Kortom, een geheel eigen festival report na afloop dankzij Nedap.
Uit de 3.600 voorregistraties bleek dat Nedap met de RFID polsbandjes op precies de goede weg zat. Tijdens het festival zelf zijn er nog eens 2.900 polsbandjes aangevraagd in de stand zelf. In totaal zijn er 4.400 bezoekers met een bandje op de foto gezet en werd er 72.135 keer ingecheckt. Checkpoints waren over het hele Lowlands terrain aanwezig. De populairste punten waren die bij de Alpha tent (13.252 checkins), de Grolsch tent (12.301 checkins) en bij de Nedap stand zelf (10.259 checkins).
Nedap’s Magnetic Meeting Point zelf was voor velen niet alleen een spectaculaire oranje-uitkijk-post waar iedereen z’n vrienden kon lokaliseren of het bandje kon activeren, in de avond vormde het tevens een décor voor Nedap’s Magnetic-sing-along krakers. Tot in de vroege uurtjes kon je meezingen in de microfoons met stemvervormers.