Social Bakers heeft onderzoek gedaan naar welke industrieën het best scoren op Customer Care op Facebook. Gekeken werd naar Response Rate (hoeveel procent van de vragen werd überhaupt beantwoord) en Response Time (hoe snel kreeg een klant antwoord). De gemiddelde Response Rate van alle onderzochte industrieën lag het afgelopen kwartaal op 62% en de gemiddelde Response Time was 1153 minuten.
Dit betekent dus dat gemiddeld bij alle onderzochte industrieën 38 van iedere 100 vragen op Facebook onbeantwoord blijft en dat een reactie gemiddeld ruim 19 uur op zich laat wachten. Dat zijn geen beste cijfers voor een tijd waarin mensen op Social Media niet allen überhaupt een reactie verwachten, maar zeker ook een snelle reactie.
De best scorende industrieën waren het tweede kwartaal van dit jaar -evenals het eerste kwartaal 2013- “Airlines”, “Finance” en “Telcom”.
Binnen de “Airlines” scoort KLM het best. “Onze” Royal Dutch Airlines is dus niet alleen creatief in Social Media campagnes maar heeft ook de beste costumer care op Facebook, met een Response Rate van 97,21% en een Response Time van 45 minuten.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023