Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Het Amerikaanse Coca-Cola is het meest gekozen merk ter wereld. Aldus een rapport van consulent Kantar over de consumptie in tweeëndertig landen. De onderzoekers stellen dat Coca-Cola door 43,9% van de wereldbevolking wordt geconsumeerd met een gemiddelde frequentie van 15 aankopen per jaar. Hiermee haalt Coca-Cola wereldwijd een verkoop van 5,3 miljard eenheden per jaar. Op de tweede plaats staat Colgate met 3,3 miljard eenheden, gevolgd door Nescafé met 2,2 miljard.
“De toppositie van Coca-Cola is in belangrijke mate te danken aan een sterke groei in de opkomende markten, waardoor zijn wereldwijde score met 7% werd opgedreven,” aldus een van de onderzoekers. “In die regio’s bereikt Coca-Cola inmiddels 37% van de gezinnen, met een gemiddelde frequentie van 16 aankopen per jaar. Ook merken zoals Colgate, Dove, Maggi, Nescafé en Pepsi profiteren van een sterke aanwezigheid in de opkomende markten.” De rest van de top tien bestaat uit Lifebuoy, Pantene, Knorr en Lay’s.
“Alle merken uit de top tien blijken over een consistent merkaanbod over de hele wereld te beschikken en hebben getoond in staat te zijn om op lokale behoeftes in te spelen,” merkt Kantar op. Colgate was met een bereik van 65,4% het enige merk dat door meer dan de helft van de wereldbevolking wordt gebruikt. In India loopt het bereik van het tandpastamerk op tot 85%, onder meer omdat het product ook beschikbaar is in landelijke gebieden. Er wordt nog opgemerkt dat dertien merken meer dan één miljard keer per jaar door consumenten worden aangekocht.
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat
Verder lezen over Consument
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023