De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Nederlandse webwinkeliers bieden gemiddeld slechts twee betaalmethoden aan op hun webshop. Dat blijkt uit onderzoek van Ogone, specialist op het gebied van online betaaloplossingen. Doordat Nederlandse webwinkeliers gemiddeld slechts twee betaalmethoden aanbieden, zijn ze extra kwetsbaar bij storingen.
iDeal: Veruit de meest aangeboden betaalmethode bij Nederlandse webshops is iDeal. Met 52 procent is dit de populairste betaalmethode onder webwinkeliers. Het accepteren van betalingen met creditcards staat op de tweede plaats (35%). Kijkend naar de meest gebruikte betaalmethoden door consumenten, dan staat iDeal ook met stip op nummer één: 66% van de consumenten geeft de voorkeur aan iDeal.
Risicospreiding: Nederlandse webwinkeliers spreiden hun risico’s veel minder dan hun Zuiderburen. Het gemiddelde aantal betaalmethodes dat Nederlandse webshops aanbieden (gemiddeld twee per webshop), ligt beduidend lager dan bij bijvoorbeeld Belgische winkeliers. Die bieden gemiddeld vijf betaalmethoden aan op het betaalplatform van hun webshop en zijn dus minder kwetsbaar dan Nederlandse etailers.
Pierre Willaert, Head of Sales bij Ogone Nederland: “Diverse Nederlandse banken werden de afgelopen tijd herhaaldelijk getroffen door cybercriminelen. Dit zorgde voor ernstige storingen op het betaalsysteem die naar schatting leidden tot een verlies van miljoenen euro’s bij de Nederlandse webwinkeliers. Dit verliescijfer is onnodig hoog doordat Nederlandse webwinkeliers slechts twee betaalmethodes aanbieden. Webwinkeliers kunnen zichzelf beschermen door naast iDeal meerdere betaalmethoden, zoals creditcards, AfterPay of PayPal, aan te bieden op hun platform. Op deze manier zorg je ervoor dat de consument altijd gebruik kan maken van je webshop.”
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024
Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024