Online29.03.2013

Thuiswinkel Awards 2013 zijn weer uitgereikt: Coolblue is beste webwinkel


thuiswinkel-awards-2013-zijn-weer-uitger.jpg
thuiswinkel-awards-2013-zijn-weer-uitger.jpg

Gisterenavond zijn de Thuiswinkel Awards 2013 uitgereikt, prijzen voor de beste webwinkels van Nederland. Prijzen zijn er in verschillende categorieën, maar er is toch altijd bij awarduitreikingen maar één prijs waar het om draait. In dit geval die van beste webwinkel van Nederland.

Net als vorig jaar is Coolblue de beste webwinkel volgens de jury. Daarmee laat Coolblue Bol.com en KLM achter zich.

Om tot de uiteindelijke winnaar te komen werk onderzoeksbureau Intomart GfK ingeschakeld. Gfk maakt de ShopExperience, waarmee het bestelproces in een webwinkel wordt beoordeeld. Gekeken wordt naar een aantal onderdelen uit dat proces: oriëntatie, selectie, transactie, aflevering en evaluatie. Mysteryshoppers hebben vervolgens alle organisaties die zich hebben inschreven beoordeeld. De shortlist die daar uit kwam is weer door een jury beoordeeld om tot de winnaar te komen.

Publieksprijs voor XL shops
En dan is er altijd nog ‘die andere award’ die je eigenlijk als bedrijf ook wel wilt winnen. De publieksprijs. Maar ook die deelt de organisatie van Thuiswinkel Awards uit in verschillende categorieën. De grote winnaar is hier in ieder geval Bol.com, die de meeste publieksprijzen in ontvangst genomen heeft.

Er zijn weer een hele hoop webwinkels blij gemaakt met awards, maar er is er nog één die het vermelden waard is. En wel die van Best Startende Webwinkel. In dit geval Werkaandemuur.nl. In deze webwinkel koop je werk van fotografen en kunstenaars (beeldmakers, zo noemen zij het zelf). Je kiest zelf het formaat en materiaal waarop je het beeld wilt laten printen. Volgens de jury heeft de shop onder andere een uitstekende usability.

Schermafbeelding 2013-03-29 om 11.17.35 

Alle winnaars vind je op de website van de Thuiswinkel Awards.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth