Online04.03.2013

Insight: zakelijke beslissers vormen een invloedrijke doelgroep [Adv]


insight-zakelijke-beslissers-vormen-een-.jpg
insight-zakelijke-beslissers-vormen-een-.jpg

Marketeers uit de zakelijke dienstverlening opgelet! Zakelijke beslissers vormen een invloedrijke doelgroep van ruim 600.000 Nederlanders die vanuit hun functie gerekend worden tot de sleutelfiguren bij de aankoop van producten en diensten. Een meerderheid van de beslissers (71%) valt in de bedrijfscategorie midden- en kleinbedrijf (MKB), een kwart is zelfstandige zonder personeel (zzp’er) en 4% valt in de bedrijfscategorie groot zakelijke markt.

De meeste beslissers zijn afkomstig uit het MKB, de motor van de Nederlandse economie. Met meer dan 800.000 bedrijven is de sector goed voor 760 miljard euro van ons BNP. Dit zijn over het algemeen flexibele en creatieve bedrijven, met een indrukwekkende innovatiedrang en -kracht. Daarmee is het MKB een belangrijke katalysator voor veranderingen en innovaties. Het besef dat het MKB een cruciale rol in onze maatschappij speelt, neemt de laatste jaren sterk toe. En terecht ¹.

Op basis van grootschalig trendonderzoek naar de verwachtingen van beslissers in het MKB, blijkt dat het pessimisme van 2011 afneemt. Nog altijd is men somber over de toekomst, maar in aanzienlijk mindere mate. Toch verwachten ondernemers niet dat de omzet in het restant van 2012 en begin van 2013 zal stijgen. De investeringen worden fors teruggeschroefd om zo de winstgevendheid te verhogen. Gebieden waar ondernemers in 2012 minder in verwachten te investeren zijn huisvesting, personeel en mobiliteit. Investeringen die zij in 2012 nog wel verwachten, zijn vooral op het gebied van ICT en marketing ².

Zakelijk


Hoe bereikt u de zakelijke beslisser?

Zakelijke beslissers zijn een invloedrijke doelgroep met weinig (vrije) tijd en een specifieke informatiebehoefte. Omdat ze zelf grip willen houden op beslissingen en daarin onafhankelijk willen blijven van bedrijven, deskundigen en instanties, gaan ze actief op zoek naar betrouwbare informatie over zaken waar zij meer van willen weten. Beslissers zijn goed te bereiken via radio, internet en specialistische printmedia.

NRC Media heeft speciaal voor de zakelijke dienstverleningssector de belangrijkste trendonderzoeken geduid en samengevat. Nieuwe feiten over uw markt en doelgroepen die u waarschijnlijk nog niet kent zijn vanaf nu beschikbaar in een brancherapport, genaamd Insight.

Download uw eigen brancherapport, inclusief de hier getoonde infographic, óf de rapporten van 14 andere branches.

¹ Oosterbaan, Pieterse, Kluiters en Oosterhout (2010). Ondernemende types.Het Businesslocus-model:Mentaliteitsgroepen in het Nederlandse MKB
² www.motivaction.nl

...

Verder lezen over Infographic

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

Electronic Arts heeft onthuld hoe fans wereldwijd aan de slag zijn gegaan met EA Sports FC 25, vanaf de vroege toegang tot en met de eerste 25 dagen na de wereldwijde release op 27 september. Een wereldwijde community van spelers uit meer dan 200 landen heeft samen inmiddels al ruim 1,7 miljard wedstrijden gespeeld in alle beschikbare modi en tot nu toe een indrukwekkend totaal van 4,3 miljard doelpunten gescoord.

Gaming31.10.2024

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

De voordelen van visuele content in e-learning

Visuele content is cruciaal in e-learning om de betrokkenheid van de leerlingen te verhogen. Afbeeldingen, video's, infographics en animaties trekken de aandacht en kunnen helpen om complexe informatie op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier over te brengen.

DC Business13.06.2024

De voordelen van visuele content in e-learning

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019