Onlangs is Reequest.com gelanceerd, een online prikbord waar consumenten zelf vragen om aanbiedingen. Reequest helpt consumenten om hun vragen (Reequests) te plaatsen, waarna de andere gebruikers hierop kunnen reageren, dat kunnen je eigen vrienden zijn, maar ook andere leden of bedrijven.
Internet wordt al jaren gedomineerd door websites die consumenten aanzetten tot impulsaankopen. Het aanbod beïnvloedt dus de marktvraag. Reequest draait dit om en stelt de vraag van de consument centraal; wat wil de consument doen, hebben of meemaken? Reequest combineert social media met de behoefte aan online gemak, exclusiviteit en persoonlijk aanbod.
Op Reequest kun je vragen waar bepaalde producten te koop, te huur of te leen zijn, welke producten en diensten aan te bevelen zijn of welk bedrijf het beste aanbod doet. Andere consumenten, maar ook bedrijven kunnen vervolgens op deze Reequests reageren. Hierdoor krijgt de consument een gepersonaliseerd antwoord op zijn of haar vraag. Enkele voorbeelden: “Wie heeft een bestelbusje voor mij te leen in Utrecht? Wie weet waar je dat ene speciale paar sneakers kunt bestellen? Wie heeft een leuk idee voor een weekendje weg als ik 200 euro te besteden heb?“
Reequest helpt consumenten precies te vinden waar zij naar op zoek zijn.
Rik van Dijk, co-founder: “Reequest is een logische stap na de explosieve toename van tijdelijke deals en coupons waar mensen dagelijks mee geconfronteerd worden. In die gevallen was het maar afwachten of het aanbod paste bij wat je nodig had. Dan kun je toch beter de kennis en ervaringen van een grote groep consumenten raadplegen?”