Online25.02.2013

Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal


met-reequest-zelf-gericht-op-zoek-naar-d.jpg
met-reequest-zelf-gericht-op-zoek-naar-d.jpg

Onlangs is Reequest.com gelanceerd, een online prikbord waar consumenten zelf vragen om aanbiedingen. Reequest helpt consumenten om hun vragen (Reequests) te plaatsen, waarna de andere gebruikers hierop kunnen reageren, dat kunnen je eigen vrienden zijn, maar ook andere leden of bedrijven.

Internet wordt al jaren gedomineerd door websites die consumenten aanzetten tot impulsaankopen. Het aanbod beïnvloedt dus de marktvraag. Reequest draait dit om en stelt de vraag van de consument centraal; wat wil de consument doen, hebben of meemaken? Reequest combineert social media met de behoefte aan online gemak, exclusiviteit en persoonlijk aanbod.

Op Reequest kun je vragen waar bepaalde producten te koop, te huur of te leen zijn, welke producten en diensten aan te bevelen zijn of welk bedrijf het beste aanbod doet. Andere consumenten, maar ook bedrijven kunnen vervolgens op deze Reequests reageren. Hierdoor krijgt de consument een gepersonaliseerd antwoord op zijn of haar vraag. Enkele voorbeelden: “Wie heeft een bestelbusje voor mij te leen in Utrecht? Wie weet waar je dat ene speciale paar sneakers kunt bestellen? Wie heeft een leuk idee voor een weekendje weg als ik 200 euro te besteden heb?

Reequest helpt consumenten precies te vinden waar zij naar op zoek zijn.

Rik van Dijk, co-founder: “Reequest is een logische stap na de explosieve toename van tijdelijke deals en coupons waar mensen dagelijks mee geconfronteerd worden. In die gevallen was het maar afwachten of het aanbod paste bij wat je nodig had. Dan kun je toch beter de kennis en ervaringen van een grote groep consumenten raadplegen?” 

reequest-screenshot2.jpg
reequest-screenshot2.jpg
...

Verder lezen over Coupons

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Enkele jaren geleden hebben we in navolging van de Britse en Amerikaanse markt, ook in Nederland een explosieve groei gezien van online kortingscodes en bijbehorende sites. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en is de...

Online30.11.2013

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde 'Smart Deals' aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, wa...

Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Publishers en adverteerders van kortingscodes en coupons zijn bezig met meer regulering en professionaliteit in de affiliate markt. Door de sterke stijging in de vraag naar kortingscodes vanuit de consument is er de afge...

Online27.10.2013

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via int...

Online01.10.2013

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Scoupy, een van de marktleiders op gebied van mobile couponing, bestaat 2 jaar een heeft een nieuwe versie van de App voor iOS en Android gelanceerd. Deze heeft naast enkele functionele- en snelheidsverbeteringen, ook wa...

Mobile03.09.2013

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

Google Offers zal mogelijk op korte termijn ook in Nederland beschikbaar komen. De couponsite van het bedrijf bestaat al sinds januari 2011 maar was vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Maar sinds 2 maan...

Technology29.07.2013

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Het is een fenomeen in Amerikaanse supermarkten: couponing. Door actiecodes van websites te halen en bonnetjes uit lokale krantjes te knippen besparen huisvrouwen gigantische bedragen op hun boodschappen. Televisiezender...

Online05.07.2013

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing