Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
CoCreatie en Culinair matchmaking via KoKeten
Omdat het internet uitstekend geschikt is om ook in de ‘long tail’ en heel specifieke niches vraag en aanbod bij elkaar te brengen, is het InnovatieNetwerk nu bezig met een aantal initiatieven om vleesproducenten en consumenten te koppelen. Onder de naam Meat Your Own start half februari een nieuw platform voor ‘bewuste consumenten en transparante producenten’. Via de site kunnen consumenten eenvoudig op zoek gaan naar een passend en verantwoord geproduceerd stukje vlees. Dat passend kan afgemeten zijn aan verschillende criteria, variërend van dierenwelzijn, het gebruikte voer, medicijngebruik, biologische houderij of manier van slachten. Producenten kunnen zich aanmelden en kunnen zich via de site uitgebreid presenteren. Meat Your Own wil zo de verbindende factor zijn tussen consument en producent, tussen vraag en aanbod. Meat Your Own moet op die manier ook uitgroeien tot een label dat garant staat voor transparantie en daarmee voor een andere manier van vlees produceren en consumeren.
Een tweede initiatief van Meat Your Own is KoKeten, een vorm van culinair matchmaking waarbij een (hobby)kok en een boer samen een vleesproduct ontwikkelen, produceren en op de markt brengen.
Het product is nu in een zeer gelimiteerde (genummerde) oplage van 116 potjes geproduceerd die voor 9,95 euro per stuk worden thuisbezorgd. Het Innovatienetwerk neemt namelijk de bezorgkosten voor zijn rekening. Via dit formulier kunnen de stoofpotjes besteld worden. Eén potje is ruim voldoende voor twee personen.