De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uit de Millennial survey van Deloitte blijkt dat 78% van ‘s werelds toekomstige business leiders gelooft dat innovatie essentieel is voor groei binnen organisaties. Echter, terwijl de economische crisis al bijna 6 jaar voortduurt, gelooft slechts 26% van de jonge werknemers geboren na 1980, dat leiders genoeg doen om innovatie te stimuleren.
“Innovatie op institutioneel niveau is nodig om de mindset van een organisatie te veranderen en nieuwe ideeën echt toe te laten en te doen bloeien,” zegt Wassili Bertoen, Director Deloitte Innovation. “Terwijl huidige business leiders debatteren over het hoe en waar van innoveren, is het duidelijk hoeveel belang onze toekomstige leiders hechten aan innovatie. Ze zien innovatie niet alleen als een drijfveer voor groei, maar ook als een katalysator bij het oplossen van de meest urgente maatschappelijke problemen.”
Het onderzoek werd gehouden onder circa 5.000 Millennials uit 18 landen, waaronder 301 respondenten uit Nederland. Bij het meten van de perceptie van toekomstige leiders over innovatie, zegt 52% van de Nederlandse respondenten te werken voor een innovatief bedrijf. “Nederland ziet zichzelf graag als een innovatieland, maar toch ligt dit percentage lager dan het wereldwijde gemiddelde van 60%. Opvallend is ook dat maar 43% van de toekomstige leiders in Nederland zichzelf als innovatief beschouwt, in vergelijking met 62% wereldwijd. We hebben ten opzichte van andere landen dus nog wel wat stappen te nemen,” aldus Bertoen.
Maatschappij
Een overgrote meerderheid van alle respondenten wereldwijd zegt dat business innovaties een positieve impact hebben op de maatschappij. Daarnaast zegt 65% dat de activiteiten van zijn/haar bedrijf op een of andere wijze bijdragen aan de maatschappij. Bijna de helft van alle respondenten (45%) gelooft dat het bedrijfsleven innovaties aandrijft die de meest positieve impact hebben op de maatschappij, vergeleken met de overheid (18%) en academische instellingen (17%).
Echter, gevraagd naar de vereisten van innovatie:
– Zegt 35% van de Nederlandse respondenten (39% wereldwijd) dat aanmoediging en beloning voor het bedenken van ideeën en creativiteit een vereiste is voor innovatie. Slechts 16% van de Nederlandse respondenten (20% wereldwijd) zegt dat hun huidige organisatie op deze wijze werkt.
– Zegt 28% van de Nederlandse respondenten (34% wereldwijd) dat het bieden van vrije tijd voor studie en creativiteit belangrijk is voor een innovatieve omgeving, terwijl 13% (wereldwijd 17%) hun werkplek zo omschrijft.
– Zegt 29% van de Nederlandse respondenten (wereldwijd 42%) aanmoediging van innovatief denken op alle niveaus binnen de organisatie van belang is, tegenover 19% (wereldwijd 26%) dat zegt dat dit bij hun bedrijf ook echt het geval is.
Klik hier voor een groot formaat van onderstaande Infographic.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Verder lezen over Innovatie
Technology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024
Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten
Technology18.09.2024
Neuralink heeft tech die een blinde kan laten zien
Verder lezen over Millennials
Nieuws28.04.2023
Mentale misère millennials door werkdruk en stress
Nieuws13.12.2019
De travel trends voor 2020 volgens KLM
AI en milieubewust reizen staan vooropTechnology31.05.2019
Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen
Advertising03.07.2018
Awareness campagne voor Millennials over melanoom
Discover Your SpotOnline25.05.2018
Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan
Lifestyle30.11.2017
Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials
Online13.11.2017
Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto
sponsored storyEvents23.03.2015