16.01.2013
Online

Baidu zit bijna aan 25% van alle clicks in betaalde zoekopdrachten

By: Dominique Dewitte

BlogOnline
baidu-zit-bijna-aan-25-van-alle-clicks-i.jpg
baidu-zit-bijna-aan-25-van-alle-clicks-i.jpg

Google blijft wereldwijd veruit de belangrijkste markt voor zoekreclame. Zo blijkt uit een rapport van Covario. Google vertegenwoordigde tijdens Q4 van vorig jaar wereldwijd 86,5% van de totale bestedingen in zoekopdrachten, 93% van alle impressies en 67,7% van alle clicks. Er wordt echter opgemerkt dat het Chinese Baidu inmiddels 23% van alle clicks voor zijn rekening neemt, al blijft het aandeel van de Chinese zoekmachine op het gebied van bestedingen en impressies beperkt.

Adverteerders dreven hun bestedingen aan zoekmachines het voorbije jaar met 18% op. Tijdens Q4 werd een groei van 15% gerealiseerd tegenover dezelfde periode het jaar ervoor. Op het Amerikaanse continent kon, grotendeels gedreven door de VS en Canada, echter een stijging met 21% worden opgetekend. In Europa, waar de bestedingen zich volgens het rapport nog altijd van de crisis aan het herstellen zijn, werd een meer gematigde groei van 10% gemeld. In Asia-Pacific werd een stijging met 13% genoteerd.

Share this post