Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Afgelopen tijd was het weer druk in de winkelstraten. Vooral de dagen voor Sinterklaas en Kerst. Maar wat me wel opviel is dat het toch een stuk rustiger was dan voorgaande jaren. Analisten wijten dit aan de crisis maar volgens mij is er iets heel anders aan de hand. Iets wat heel veel mensen niet onder ogen willen zien.
De huidige vorm van winkelen heeft z’n langste tijd gehad.
Het hele systeem van gezellig naar de stad gaan om daar te gaan shoppen is iets wat de komende tijd sterk zal veranderen. We gaan met z’n allen online shoppen.
Elk jaar neemt online shoppen nog met dubbele cijfers toe. En de verwachting is dat dit de komende tijd nog wel even door zal gaan. Maar daar zal een reactie op volgen. Mensen willen toch nog steeds gezellig gaan shoppen. Maar hoe doe je dat in je eentje achter de computer?
Ik verwacht dat we straks social online gaan shoppen. We loggen met 4 mensen tegelijk in en gaan dan gezellig samen shoppen. Je kunt direct aan je vriend(innen) je nieuwe schoenen laten zien. Of het nieuwe kleurtje lippenstift uitproberen en om een reactie vragen. En natuurlijk direct online bestellen.
Kortom online shoppen gaat veel meer een beleving worden. Iedereen heeft wel eens iets online aangeschaft. En daar zit totaal geen beleving bij. Maar dan ook totaal niet. Het gevolg, alle shops zijn hetzelfde en het enige onderscheid is de prijs. En die online shops maar zeuren dat ze geen marge meer kunnen maken. Wake up. De wereld verandert en mensen zijn echt nog wel bereidt iets meer voor een product te betalen. Maar je moet wel toegevoegde waarde leveren, ook online, nee juist online.
Om als online shop te kunnen overleven kun je twee dingen doen. Heel veel geld uitgeven aan marketing om zo meer traffic naar je shop te krijgen zoals Zalando en Wehkamp. Of helemaal anders gaan denken. In de huid kruipen van de consument. En dus beleving en fun toevoegen aan je online shop. Net zoals in de echte wereld.
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024