Online11.01.2013

Lege winkelstraten


lege-winkelstraten.jpg
lege-winkelstraten.jpg

Afgelopen tijd was het weer druk in de winkelstraten. Vooral de dagen voor Sinterklaas en Kerst. Maar wat me wel opviel is dat het toch een stuk rustiger was dan voorgaande jaren. Analisten wijten dit aan de crisis maar volgens mij is er iets heel anders aan de hand. Iets wat heel veel mensen niet onder ogen willen zien.

De huidige vorm van winkelen heeft z’n langste tijd gehad.

Het hele systeem van gezellig naar de stad gaan om daar te gaan shoppen is iets wat de komende tijd sterk zal veranderen. We gaan met z’n allen online shoppen.

Elk jaar neemt online shoppen nog met dubbele cijfers toe. En de verwachting is dat dit de komende tijd nog wel even door zal gaan. Maar daar zal een reactie op volgen. Mensen willen toch nog steeds gezellig gaan shoppen. Maar hoe doe je dat in je eentje achter de computer?

Ik verwacht dat we straks social online gaan shoppen. We loggen met 4 mensen tegelijk in en gaan dan gezellig samen shoppen. Je kunt direct aan je vriend(innen) je nieuwe schoenen laten zien. Of het nieuwe kleurtje lippenstift uitproberen en om een reactie vragen. En natuurlijk direct online bestellen.

Kortom online shoppen gaat veel meer een beleving worden. Iedereen heeft wel eens iets online aangeschaft. En daar zit totaal geen beleving bij. Maar dan ook totaal niet. Het gevolg, alle shops zijn hetzelfde en het enige onderscheid is de prijs. En die online shops maar zeuren dat ze geen marge meer kunnen maken. Wake up. De wereld verandert en mensen zijn echt nog wel bereidt iets meer voor een product te betalen. Maar je moet wel toegevoegde waarde leveren, ook online, nee juist online.

Om als online shop te kunnen overleven kun je twee dingen doen. Heel veel geld uitgeven aan marketing om zo meer traffic naar je shop te krijgen zoals Zalando en Wehkamp. Of helemaal anders gaan denken. In de huid kruipen van de consument. En dus beleving en fun toevoegen aan je online shop. Net zoals in de echte wereld.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat