Online23.12.2012

Ergernissen bij het doen van online en offline decemberaankopen


ergernissen-bij-het-doen-van-online-en-o.jpg
ergernissen-bij-het-doen-van-online-en-o.jpg

Ruim een op de drie Nederlanders (39%) blijkt zich in de decembermaand meer te ergeren tijdens het winkelen dan de rest van het jaar. De grootste ergernissen die men ervaart tijdens de decemberaankopen zijn drukte in de winkels, gebrekkige service van het winkelpersoneel en beperkte beschikbaarheid van producten.

Drukte in de winkels komt bij tweederde van de Nederlanders (67%) voor in de persoonlijke top 3 van ergernissen. 40% heeft deze ergernis op de eerste plaats staan. Het gebrek aan service van het winkelpersoneel wordt door de helft van de Nederlanders (54%) genoemd en de beperkte beschikbaarheid van producten in de winkel door een derde (34%). Zo blijkt uit onderzoek van Store Support.

Twee derde van de Nederlanders (64%) heeft (nog) een voorkeur voor de winkel boven internet (19%) bij het doen van decemberaankopen. Ondanks deze voorkeur verwacht een op de vier Nederlanders (24%) volgend jaar meer decemberaankopen te zullen doen via internet. De drukke decembermaand biedt winkeliers dus nog steeds de mogelijkheid zich juist in deze periode positief te onderscheiden Echter, de helft van de Nederlanders (53%) ervaart dit onderscheidende vermogen van winkels niet. Winkels kunnen zich onderscheiden van internet door de service en dienstverlening van het winkelpersoneel. Laat dat nu juist, tijdens de belangrijkste periode in het jaar voor de winkelier, als minder positief worden ervaren. Een kwart van de Nederlanders geeft namelijk aan de service in de winkels in de maand december als slechter te ervaren dan in de rest van het jaar.

Arjen van Hijum, algemeen directeur Store Support: “De drukte in de winkels in de decembermaand is natuurlijk een ergernis die lastig is te voorkomen door de winkelier, maar de ergernis over het gebrek aan service van het winkelpersoneel is wel degelijk te voorkomen. Maak medewerkers bewust van het belang van een positieve klantbeleving en het feit dat juist zij het meest bepalend zijn voor deze klantbeleving. Ook in de drukke decembermaand kan de klantbeleving positief worden beïnvloed door een servicegerichte, klantvriendelijke en enthousiaste houding van het winkelpersoneel.”

infographic-store-support-decemberergern.jpg
infographic-store-support-decemberergern.jpg

De meest opvallende resultaten:

– 64% noemt drukte in de winkel als ergernis en 40% heeft dit op nummer 1 staan. 54% noemt gebrek aan service en 20% vindt dit ergernis nummer 1. De beperkte beschikbaarheid van producten noemt 34% en 12% heeft dit op nummer 1 staan.

– 19% noemt de beperkte voorraad van producten als grootste ergernis bij online winkelen tijdens de decemberaankopen.

– 39% ergert zich meer tijdens het winkelen in de decembermaand dan in de rest van het jaar.

– 64% geeft de voorkeur aan het doen van decemberaankopen in de winkel en 19% doet dit liever online.

– 53% vindt niet dat winkels zich in december positief weten te onderscheiden ten opzichte van internet.

– 24% verwacht volgend jaar meer decemberaankopen via internet te zullen doen.

...

Verder lezen over Offline

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

Door het scannen van een speciale bewegende digitale code op de CES in Las Vegas kon Constantijn van Oranje als eerste een bestand volledig offline ontvangen op zijn telefoon. De technologie voor deze offline manier van...

Startups11.01.2024

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

​5 trends voor rollup-banners

Heb je een beurs of evenement, dan is het heel erg handig om een rollup-banner mee te nemen. Ze zijn superhandig om mee te nemen en je zet ze heel makkelijk neer om te laten zien: dit is mijn stand. Maar vooral: om mense...

DC Business01.01.2024

​5 trends voor rollup-banners

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

Voortaan kan je met je Uber app ook een rit boeken voor een vriend of familielid. Want Uber lanceert nu een nieuwe “Ritten voor gasten- functionaliteit.” Waarmee het voor gebruikers mogelijk wordt om gemakkelijk een...

Mobile13.02.2023

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

UPDATE 1 NOVEMBER 08:00 - Inmiddels is Roblox na drie dagen weer volledig online. Origineel artikel - Roblox is al drie dagen offline. Weet je nog dat Fortnite tijdelijk op zwart ging? Dat was een bewuste keuze om een o...

Gaming01.11.2021

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

Spoiler: het is geen fastfoodketen
​Autobelettering: de do’s & don’ts

Online marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons bestaan, zeker nu de coronacrisis steeds meer ondernemers online dwingt. Hierdoor lijkt offline marketing soms naar de achtergrond te verdwijnen, terwijl o...

DC Business25.06.2021

​Autobelettering: de do’s & don’ts

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Als je denkt aan flyers, dan denk je waarschijnlijk aan reclame die in je brievenbus wordt gedaan, of mensen die je bij de uitgang van een evenement proberen te lokken naar een volgend evenement door middel van een pamfl...

DC Business24.06.2021

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

Haal een aantal goede flessen whiskey in huis, zorg voor voldoende chips en snacks en trommel al je beste maten op om samen een avondje het bordspel Peaky Blinders - Under New Management te spelen. Bereid je voor op een...

Entertainment03.12.2019

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

By order of the Peak Blinders
​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het

In het geheim onderzoekt Facebook om een eigen digitale munt te lanceren die ook offline te gebruiken is. Dat onthult zakenkrant Financial Times. Het medium baseert zich hiervoor op mensen die bekend zijn met het project...

Online29.05.2019

​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het