Deezer is van plan om de muziekstreams gratis aan te bieden, voorzien van reclame. Dit doen ze om de concurrentie bij te benen, zoals Spotify en Rdio. Gebruikers kunnen één jaar lang onbeperkt muziek luisteren, uiteraard wel met reclames. Na dat jaar kunnen gebruikers maar twee uur muziek per maand beluisteren, tenzij ze een abonnement afsluiten.
Net zoals Spotify en Rdio zal Deezer een 30-dagen trial aanbieden voor de Premium+ service, die ervoor zrogt dat alle advertenties worden verwijderd en dat gebruikers de mogelijkheid krijgen om muziek naar hun mobiele apparaten te streamen. Het is niet de eerste keer dat Deezer een gratis optie aanbiedt. Gebruikers konden voorheen gratis naar artiestgebaseerde radiozenders luisteren, net zoals bij Last.FM en Pandora.
Het is natuurlijk geen verrassing dat de nieuwe wijzigingen ervoor moeten zorgen dat het bedrijf meer geld verdient. “Our aim here is to encourage music fans to try us, driving ad-supported service listeners to switch to paid subscription over time.” staat in het persbericht. De nieuwe optie zal beschikbaar zijn in 150 landen, maar nog niet in de Verenigde Staten.