De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De nog altijd aanhoudende crisis heeft maar weinig invloed gehad op de online sinterklaasaankopen van dot jaar. Online retailers verwachten dit jaar een weekomzet van €128 miljoen, dat is €38 miljoen (42%) meer dan in de periode vóór Sinterklaas. Verder zijn er ook 41% meer pakketten ontvangen tijdens de Sinterklaasperiode. Zo blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research.
Nederlandse webwinkels lijken te profiteren van het vertrouwen van consumenten in webwinkelen. Online retailers verwachten dit jaar duidelijk meer omzet te behalen in de maand voor Sinterklaas dan in 2011, toen webwinkels 36% extra omzet verwachtten. Dit terwijl 27% van de Nederlandse consumenten aangeeft dit jaar minder aankopen te doen dan de vorige Sinterklaas en 25% van de ondervraagden zelfs zegt dit jaar helemaal geen Sintaankopen te doen.
Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org: “Het is opvallend dat de Sint ondanks de aanhoudende crisis zo nadrukkelijk zijn weg in webwinkels heeft gevonden, zelfs nog meer dan vorig jaar. Webwinkels doen het erg goed tijdens de Sinterklaasperiode. De Sint kan bij webwinkels 24 uur per dag bestellen, wat het hem erg gemakkelijk maakt de hele nacht door te werken. Ook spreken de vele acties van webwinkels de Sint juist tijdens deze barre economische tijden erg aan. Deze voordelen dragen onder andere bij aan de extra online bestedingen tijdens de Sinterklaasperiode.”
Gemak
De belangrijkste redenen om in de Sinterklaasperiode aankopen online te doen, zijn de tijdsbesparing die het oplevert (37%), de mogelijkheid om 24/7 aankopen te doen (37%) en het prijsniveau van de producten op internet (31%). Het vermijden van de drukte in de stad en vanuit huis Sinterklaasaankopen kunnen doen is met gemiddeld 25% ook een belangrijke reden om het internet op te zoeken. Verder dragen het bestellen via een tablet of smartphone en de snelle levering ook bij aan de verdere groei van de markt voor online feestverkopen.
“Je ziet dat tijd en geld juist in deze drukke en dure tijden belangrijkere redenen zijn om aankopen online te doen. Nog meer dan in de rest van het jaar,” aldus Gerrit Mastenbroek, directeur PostNL Pakketten. “Daarnaast zien we in deze Sinterklaasperiode een sterke groei van het pakkettenvolume met 41%, dat rijmt met de extra omzet bij webwinkels. Dit betekent dat de Nederlandse consument steeds meer vertrouwd raakt met de gemakken van online bestellen en ontvangen. Wij zijn voortdurend in ontwikkeling om de consument nog beter te bedienen en online winkelen te vergemakkelijken.”
Tablet
Net als andere jaren koopt de online goedheiligman vooral consumenten elektronica en speelgoed. Dit jaar zijn vooral de tablet en smartphone geliefde cadeaus in zowel het duurdere als het goedkopere segment. Verder doen traditioneel speelgoed en games het altijd goed. De volgende producten zijn populaire Sinterklaascadeaus:
· Tablets (Apple & Android)
· LEGO Star Wars en LEGO Friends
· Skylanders game en losse figuren
· Playmobile
· Smartphone: Samsung Galaxy SIII
· Monopoly Millionaire
· PS3 game: FIFA 13
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024