De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met de drukke decembermaand voor de boeg publiceert Uptrends nu voor het 6e jaar op rij de onderzoeksresultaten van Nederlandse online shops om te kijken of ze klaar zijn voor deze belangrijke periode.
In de periode van 20 oktober tot en met 20 november (31 dagen) heeft Uptrends onderzoek gedaan naar de bereikbaarheid van 1.603, allen bij Thuiswinkel.org aangesloten, internetwinkels. Gedurende de onderzoeksperiode zijn iedere 5 minuten de voorpagina’s gecontroleerd vanuit een wereldwijd netwerk van 100 controlestations.
Geconcludeerd kan worden dat de beschikbaarheid van 1.112 van de 1.603 (69,4%) gecontroleerde voorpagina’s, voldoet aan een bereikbaarheidsscore van 99,90%. Hiervan scoorde 326 (20,3%) een bereikbaarheidsscore van 100% wat een uitmuntende prestatie is.
Bekende retailers met een online filiaal welke altijd bereikbaar was zijn De Bijenkorf, D-Reizen, Kleertjes.com, Shoeby Fashion en Zalando.
491 (30,6%) van de gemonitorde internetwinkels scoorde ondermaats met de online shop van kwaliteitparket.nl in de voorhoede met een bereikbaarheidsscore van 79,45%. Gedurende de onderzoeksperiode was deze website 157,1 uur niet bereikbaar voor (potentiële) klanten. De top 5 van de minst bereikbare online shops wordt verder bezet door Laptopsleeveshop.nl (Uptime 90,35%; 74,1 uur onbereikbaar), Wiskunde.ceon.nl (92.46%; 57,9 uur), Boerenbond.nl (95,71%; 33,0 uur) en ikwensjebeterschap.nl (96,21%; 29,1 uur).
Gekeken naar de bereikbaarheid van de 3 webwinkels van Nederland met de meeste omzet kan vastgesteld worden dat deze onvoldoende bereikbaar waren. De bereikbaarheidsscores van deze winkels zijn: Wehkamp.nl 99,8%; Bol.com 99,3% en Albert.nl 99,87%.
“Wij beschouwen een bereikbaarheidsscore van 99,90% tot het minimum vereiste voor webwinkels. Als uw online shop niet bereikbaar is, dan zal uw (potentiële) klant zijn of haar aankopen op de webshop van uw concurrent doen hetgeen dus resulteert in verlies van omzet en de reputatie van uw bedrijf,” aldus Joost Weissenbach, verkoopdirecteur bij Uptrends. “Door het gebruik van Uptrends als uw website monitoring service, bent u goed op de hoogte over de prestaties en beschikbaarheid van uw online shop. En mocht er onverwachts een probleem voordoen op uw website dan brengt Uptrends u onmiddellijk van op de hoogte zodat u de juiste acties kunt ondernemen om verdere perikelen te voorkomen.“
Uit het bereikbaarheidsonderzoek van online shops uitgevoerd door Uptrends kunnen verder de volgende conclusies worden getrokken:
* De gemiddelde bereikbaarheidsscore van alle gemonitorde websites is 99,80% wat neerkomt op een gemiddelde onbereikbaarheid van 1,6 uur per website gedurende de onderzoeksperiode.
* 491 van de 1603 gemonitorde websites (30,6%) voldoet niet aan een bereikbaarheidsscore van 99,90%. Een bereikbaarheidsscore van 99,90% komt overeen met een onbereikbaarheid van 8 uur en 46 minuten per jaar.
* De gemiddelde bereikbaarheid van de 25 minst bereikbare online shops, zoals hieronder weergegeven, is 96,27%. Gemiddeld waren deze websites 28,6 uur (1718 minuten) niet bereikbaar.
* In relatie tot een in december 2011 door Uptrends uitgevoerd bereikbaarheidsonderzoek is de gemiddelde bereikbaarheid van online shops verbeterd. In 2011 waren 38,2% van de gemonitorde websites niet goed bereikbaar.
* 1.112 websites (69,4%) voldoen aan de norm met een bereikbaarheidsscore van 99,90% tot 100%.
* Met een bereikbaarheidsscore van 100% waren 326 online shops (20,3%) te allen tijde bereikbaar gedurende de onderzoeksperiode.
De top 10:
Methodologie
Uptrends heeft gedurende de onderzoeksperiode (20 oktober – 20 november 2012) elke 5 minuten de voorpagina van 1603 online retailers gecontroleerd via een wereldwijd netwerk van 100 controlestations. Indien een website niet bereikbaar was, is dit steeds door een ander controlestation nogmaals gecontroleerd en zo mogelijk bevestigd. Periodes waarin een website bereikbaar is, worden door Uptrends geregistreerd als uptime. De periodes waarin de bevestigde fouten voorkwamen, worden als downtime geregistreerd. Het betreft verder alleen de bereikbaarheid van de voorpagina en er is geen rekening gehouden met onderhoud.
Verder lezen over Nederland
Nieuws29.04.2024
Getir stopt met flitsbezorging in Nederland
Ook weg uit de UK, US en DuitslandNieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Verder lezen over Online Shop
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Verder lezen over Uptrends
Online30.10.2013
Bijna 26% van Nederlandse online shops onvoldoende bereikbaar
Online01.10.2013
Enorme online omzetgroei tijdens de feestdagen: Hoe bereid je je website hierop voor?
Online30.07.2013
Optimaliseren van het online transactieproces: 30% meer conversies
Online25.06.2013
Hoe het versnellen van je website meer conversies en omzet kan opleveren
Online16.10.2012
Bijna de helft van alle gemeentelijke websites niet goed bereikbaar
Online05.09.2012
Hoe staat het met de bereikbaarheid van de sites van politieke partijen?
Online18.08.2012
Global Luxury Brands: hoe bereikbaar zijn deze merken eigenlijk?
Online14.08.2012