De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Real-time bidding – de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment.
Dankzij automated trading en real-time bidding is het leven van online marketeers een stuk prettiger geworden. Door geavanceerde systemen is het zelfs mogelijk om de inhoud in de banner op maat te maken. Het ideale bod en de meest geschikte boodschap – real-time berekend – op het juiste moment – vaak in minder dan 300 milliseconden. Het doel: “de juiste boodschap aan de juiste persoon, op het juiste moment” wordt steeds beter behaald.
Maar helaas gooit de nieuwe cookiewet roet in het eten. Omdat het moeilijker wordt om cookies te plaatsen, kunnen bezoekers minder goed herkend worden. Daardoor wordt het lastiger om je (real-time) bod te bepalen, laat staan dat je de juiste boodschap vooraf kunt berekenen. Tot overmaat van ramp kunnen we de performance (postclick- en view conversies) van banner campagnes ook niet goed meer meten. Er zijn dus 3 problemen:
- Targeting
- Banner content
- Optimalisatie
Is dit het einde van online display?… Nee, de techniek moet alleen slimmer worden. Het gebruik van “big data”, statistiek en betere optimalisatie kpi’s worden belangrijker dan ooit.
Bekijk hier de presentatie die Michelle Theeuwen van AdLantic gaf tijdens ePerformace.
Verder lezen over Cookiewet
Online24.07.2023
Een nieuw tijdperk voor boetes in de privacy wereld
gelijke regels voor de berekening van AVG-boetesOnline21.06.2022
Is het einde van de irritante cookie pop-up in zicht?
Online11.12.2019
Webshops, gemeenten en media massaal de fout in met tracking cookies
Nieuws07.03.2019
Als je tracking cookies weigert moet je nog wel de website kunnen bezoeken
Advertising19.02.2018
Cookie Scanner helpt uitgevers en adverteerders met GDPR
Online14.07.2017
Big brother is tracking you…
Online10.01.2017
Het einde van de cookiemelding?
als het aan Brussel ligt welOnline15.12.2016