Online28.11.2012

[Adv] De toekomst van online display na de Cookiewet – download gratis!!


adv-de-toekomst-van-online-display-na-de.jpg
adv-de-toekomst-van-online-display-na-de.jpg

Real-time bidding – de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment.

Dankzij automated trading en real-time bidding is het leven van online marketeers een stuk prettiger geworden. Door geavanceerde systemen is het zelfs mogelijk om de inhoud in de banner op maat te maken. Het ideale bod en de meest geschikte boodschap – real-time berekend – op het juiste moment – vaak in minder dan 300 milliseconden. Het doel: “de juiste boodschap aan de juiste persoon, op het juiste moment” wordt steeds beter behaald.

Maar helaas gooit de nieuwe cookiewet roet in het eten. Omdat het moeilijker wordt om cookies te plaatsen, kunnen bezoekers minder goed herkend worden. Daardoor wordt het lastiger om je (real-time) bod te bepalen, laat staan dat je de juiste boodschap vooraf kunt berekenen. Tot overmaat van ramp kunnen we de performance (postclick- en view conversies) van banner campagnes ook niet goed meer meten. Er zijn dus 3 problemen:

  • Targeting
  • Banner content
  • Optimalisatie

Is dit het einde van online display?… Nee, de techniek moet alleen slimmer worden. Het gebruik van “big data”, statistiek en betere optimalisatie kpi’s worden belangrijker dan ooit.
Bekijk hier de presentatie die Michelle Theeuwen van AdLantic gaf tijdens ePerformace.

...

Verder lezen over Cookiewet

​Een nieuw tijdperk voor boetes in de privacy wereld

De Europese Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsverband van Europese privacy toezichthouders, heeft nieuwe regels geïmplementeerd voor het berekenen van boetes voor bedrijven die de Algemene Verordening Gegev...

Online24.07.2023

​Een nieuw tijdperk voor boetes in de privacy wereld

gelijke regels voor de berekening van AVG-boetes
Is het einde van de irritante cookie pop-up in zicht?

Bam. Bam. Bam. Wil je even iets opzoeken op een website waar je nooit eerder kwam, dan komt de ene na de andere pop-up je om de oren. Commerciële uitingen, nieuwsbrieven en natuurlijk de cookie pop-up. Die laatste is -a...

Online21.06.2022

Is het einde van de irritante cookie pop-up in zicht?

Webshops, gemeenten en media massaal de fout in met tracking cookies

Bij ongeveer 175 websites van webshops, gemeenten en media werd door de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) een controle uitgevoerd naar het op de juiste manier aankondigen van het gebruik van tracking cookies. Dit blijkt b...

Online11.12.2019

Webshops, gemeenten en media massaal de fout in met tracking cookies

​Als je tracking cookies weigert moet je nog wel de website kunnen bezoeken

Websites die bezoekers alleen toegang geven op hun site als deze akkoord gaan met het plaatsen van zogeheten ‘tracking cookies,’ en gebruikers hier bijna mee dwingen om ze wel te accepteren, voldoen niet aan de nieuw...

Nieuws07.03.2019

​Als je tracking cookies weigert moet je nog wel de website kunnen bezoeken

Cookie Scanner helpt uitgevers en adverteerders met GDPR

De Start-up Faktor lanceerde onlangs Privacy Analytics, een dienst waarmee ze uitgevers, e-commercespelers en adverteerders nog meer ondersteuning gaan bieden in de voorbereiding op de Algemene Verordening Gegevensbesche...

Advertising19.02.2018

Cookie Scanner helpt uitgevers en adverteerders met GDPR

​Big brother is tracking you…

De jongste generatie mediaconsumenten groeit op met het idee dat het internet een walhalla is van gratis nieuwsberichten, blogs, video´s en voor wie wil; achterklap. Maar voor niets gaat de zon op. Alles kost geld. Want...

Online14.07.2017

​Big brother is tracking you…

Het einde van de cookiemelding?

De cookiemelding op websites - vaak een doorn in het oog - zou zomaar weer kunnen verdwijnen. De Europese Commissie in Brussel wil de cookiewet namelijk aanpassen omdat deze in de huidige vorm nauwelijks effectief is. He...

Online10.01.2017

Het einde van de cookiemelding?

als het aan Brussel ligt wel
Luidt 2017 het einde van de cookiebanner in?

Eerder deze week lekte er een conceptversie (PDF) uit van de e-Privacy verordening. De huidige Europese Telecommunicatiewet stamt nog uit 2002, deze is verouderd, en dus toont de nieuwe versie een aantal ingrijpende vera...

Online15.12.2016

Luidt 2017 het einde van de cookiebanner in?

Concept nieuwe Europese telecomregels uitgelekt