De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Telefoonboek.nl was jarenlang verantwoordelijk voor een groot deel van de traffic van Telefoongids/Gouden Gids. De url mag verwarrend zijn, want het bedrijf uit Nijmegen is waarschijnlijk het enige Yellow Pages gerelateerde bedrijf wat nog nooit een boek heeft uitgegeven.
Het sinds mei weer zelfstandig operende bedrijf heeft met Peil.nl onderzoek gedaan naar het gebruik van de online raadplegingen vs de traditionele telefoongids (het boek). Uit dit onderzoek blijkt dat slechts 25 procent van alle Nederlanders nog weleens gebruik maakt van een papieren gids om bedrijven of personen te zoeken. Mannen gebruiken de papieren versie nog minder dan vrouwen: 81 procent van de mannen gebruikt de papieren gids nooit.
Dit betekent niet dat we niet meer op zoek zijn naar telefoonnummers: 5,5 miljoen Nederlanders gebruiken iedere maand het internet op een mobiel device (smartphone of tablet) of een pc om telefoonnummers van lokale bedrijven te zoeken. Dit resulteert in 9 miljoen online zoekopdrachten. 65 procent van die zoekopdrachten is gericht op bedrijven, zo tonen de bezoekcijfers van Telefoonboek aan.
Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek: “Voor lokale ondernemers is het belangrijk om gevonden te worden. De zoektocht naar een bedrijf begint tegenwoordig online, waarvan 33 procent vanaf mobiel. Lokale ondernemers lopen dan ook klanten mis wanneer ze niet vermeld staan in een online Telefoonboek.“
Ondernemers hebben vaak niet de tijd en/of de kennis om zich te verdiepen in de online mogelijkheden. Een bedrijfsvermelding in een online bedrijvengids zoals Telefoonboek kan helpen nieuwe klanten te trekken. “Wij zien dat bedrijven meer telefoontjes ontvangen van klanten wanneer zij goed op Telefoonboek vermeld staan“, aldus Nijensteen.
Telefoonboek.nl is niet nieuw in de wereld van online directories. Het bedrijf is opgericht in 2004 en is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Na een jarenlange samenwerking met de Telefoongids, is Telefoonboek nu zelfstandig. In de periode van 2007 tot april 2012 heeft Telefoonboek voor 40 procent businesstraffic naar de Telefoongids gezorgd.