De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vorige week lanceerde groepdeal site Groupon haar vernieuwde app voor iPhone en Android. De app is naar eigen zeggen gebruiksvriendelijker, sneller en er is gebruik gemaakt van levendigere fotografie.
De uitbreiding en vernieuwing van de app zijn kenmerkend voor Groupon, de organisatie is sinds 2008 flink gegroeid en heeft zich wereldwijd ontwikkeld. De van oorsprong Amerikaanse website springt al 5 jaar goed in op technologische ontwikkelingen, en is inmiddels al ruim 2 jaar aanwezig op de Nederlandse markt.
“The fastest growing company in the world”, zoals het bedrijf zichzelf met trots noemt, heeft ook met haar website nog altijd veel succes. In de 42 verschillende landen worden nog dagelijks nieuwe deals aangeboden en verkocht. Groupon heeft destijds een gat in de markt gevonden en biedt nu voor iedere consument luxe producten aan, tegen flinke kortingen. Aan het steeds groeiende aantal concurrenten te zien, is het idee achter Groupon wellicht een blijvertje.
Steeds meer websites sluiten in tijden van crisis deals met bedrijven om een bepaalde omzet garantie te kunnen geven. Door de omzet garantie kan bijvoorbeeld Groupon de producten tegen veel lagere tarieven aanbieden.
Zelfs sterrenrestaurants bieden diners aan via Groupon. Volgens chef-kok Niven Kunz van het restaurant Niven in Rijswijk helpt Groupon hem de moeilijke tijden door. Hij verkocht met zijn deal op Groupon dan ook 3500 tiengangendiners binnen 10 uren tijd.
Restaurant aanbiedingen met sterzaken zijn maar een klein onderdeel van het brede assoriment wwat Groupon aanbiedt. Naast beauty verwen dagen, musical tickets en horloges, kunnen er via Groupon nu ook goedkope vakanties geboekt worden. De voordelige reisaanbiedingen varieren van hotelovernachtingen, vluchten tot cruises en citytrips.
Ondanks negatieve berichtgevingen blijkt Groupon nog steeds succesvol te zijn en te groeien. Onlangs heeft Groupon een wereldwijde deal gesloten met boekingssite Expedia. Samen worden er Groupon Getaways aangeboden via de website van Expedia. Wanneer Groupon zichzelf blijft ontwikkelen, vernieuwen en samenwerkingen als deze aan blijft gaan zou het goed kunnen dat de “Groupon trein” in sneltreinvaart verder blijft denderen en de succesformule nog jaren mee gaat.
Verder lezen over Coupons
Online30.11.2013
ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Online27.10.2013
Kortingsmarkt wordt steeds volwassener
Online01.10.2013
Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]
Mobile03.09.2013
Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS
Technology29.07.2013
Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar
Online05.07.2013
‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013