De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
[Stephan Fellinger] Graag kijk ik even terug op de jurydag gisteren. Over de heel dag hebben we 300 mensen op bezoek gehad, vorig jaar waren dit er 200. Een flinke toename dus ten opzichte van vorig jaar. Ook waren dit jaar de adverteerders zelf goed vertegenwoordigd, een in mijn ogen goede ontwikkeling.
Natuurlijk waren deze mensen niet allemaal tegelijk aanwezig, sommige kwamen voor het ochtend programma, andere kozen voor de bijeenkomsten in de middag. Dit verklaart ook de hoeveelheid van 150 toeschouwers die genoemd wordt op Frankwatching.
Wat viel mij op? Eerst nog even terug naar de hoeveelheid genomineerden dit jaar. Met bijna 40% meer inzendingen dit jaar, bleef de hoeveelheid genomineerden echter gelijk. Hoe valt dit te verklaren? We leggen de lat duidelijk hoger binnen onze branche en eisen steeds meer van de potentiele winnaars. Ik zie daarbij steeds meer cases die een 7 scoren, maar de cases met een 8 of een 9 (of zelfs hoger) blijven bijzonder. Allover gaat het niveau van ons vak (beetje bij beetje) in de breedte omhoog, maar blijft de kopgroep klein.
Wat viel me nog meer op? Dat je verhaal presenteren een vak apart is. Winnaars weten hun verhaal goed over te brengen en laten zien dat ze ware professionals zijn. Ze vertellen hun verhaal met enorme passie. Andersom worden er soms cases gepresenteerd op een manier dat het de resultaten niet positief beinvloed. Ik heb het dan niet over een foutje door de zenuwen, dat kan gebeuren en is menselijk. Nee, soms lijkt bijvoorbeeld de voorbereiding tekort te schieten en zie je een case door de handen glippen. Bij bureau’s denk ik dan wel eens, als je jezelf niet kan verkopen, hoe kun je dan het produkt verkopen van je klant? Overigens zagen we dat dit jaar ook bij de totale hoeveelheid inzendingen. Op het oog lijkt dan een case een potentieel winnaar, de toelichting is dan echter zeer slordig ingevuld. Een op het oog goede case kan zo om zeep geholpen worden. Beter ingestuurde en onderbouwde cases, kan zeker leiden tot meer genomineerde cases, daar ben ik van overtuigd. En een betere presentatie geeft een hogere kans op het winnen van een Awards. Maar gelukkig zijn dit uitzonderingen!.
De winnaars onderscheiden zich dit jaar ook door het steeds professioneler worden van de aanpak rondom resultaatmetingen. Steeds beter kwantitatief en kwalitatief onderzoek laat ook zien dat ons vak professioneler aan het worden is.
Tot slot, als ik het rijtje dit jaar zag van genomineerden kun je zien dat je niet perse groot hoeft te hebben om tot de lijst van de genomineerden te horen. Want waar vind je binnen de commnunicatiebranche op een en dezelfde lijst Heineken naast de interactieve bijbel. Klein of groot, uitstekend werk heeft als overeenkomst dat het met passie is gemaakt!
Tot donderdag.
groet
Stephan Fellinger
De manier waarop met bescheiden middelen een verslag in elkaar wordt gezet, laat ook weer zien dat ons vak ook op weblog gebied professioneler aan het worden is!
Verder lezen over Award
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Gaming03.10.2024
De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen
Nieuws16.09.2024
Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Entertainment08.09.2024
SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Mobile19.05.2024
30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie
sponsored storyVerder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020