De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De online woonwinkel Home24 heeft zichzelf als doel gesteld de meubelmarkt in Nederland open te breken. Vorige week opende Home24.nl, het duitse zusje van Zalando, haar virtuele deuren. Zelf zeggen ze de verwachting te hebben dat binnen 5 jaar de Nederlandse meubelmarkt volledig op z’n kop staat.
De huidige Nederlandse markt wordt gedomineerd door enkele grote spelers en zit behoorlijk op slot. Het online kopen van meubels is zeker nog geen gemeengoed in Nederland. Aldus country manager Jeroen Naus: “Uit onafhankelijk onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat slechts 15% van de Nederlanders meubels online koopt. Dit komt voornamelijk doordat het aanbod veel te summier is. Als je Nederlanders voldoende keuzes en goede garanties geeft, verwachten wij dat ook zij hun interieur online bij elkaar zullen kopen. Home24 verovert op dit moment de meubelmarkt en is zeer succesvol in meerdere landen op verschillende continenten. Wij hebben laten zien dat we vastzittende markten volledig weten open te breken.“
Home24 zegt marktleider te zijn in eigen land en is qua online omzet in Duitsland ook groter dan de online verkopen van Ikea. Ze willen een meubelrevolutie ontketent in diverse delen van de wereld door de activiteiten uit te breiden naar onder andere Frankrijk, Singapore, India en Brazilië. Allemaal markten die vergelijkbaar zijn met de huidige situatie in Nederland.
De aankomende 5 jaar gaan ze zich volledig richten op het online verkopen van meubels, omdat deze markt in Europa al voldoende potentieel heeft om te ontginnen.
Critici menen dat consumenten geen bank willen kopen als ze er niet eerst op kunnen zitten. Volgens Naus een achterhaald idee. “Consumenten zijn juist kritisch over het eindeloze gereis naar woonboulevards. Met je inrichting bezig zijn, nieuwe trends volgen en nieuwe ideeën opdoen is heel erg van deze tijd. Het is vervelend dat je daar in het weekend voor in de file moet staan. Dat kan ook via internet. Bovendien bezorgt Home24 gratis en haalt elk product van boven de veertig euro ook weer gratis voor je op als het niet bevalt.”
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024