De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bol.com verwacht dat online winkelen in Nederland en België aan de vooravond staat van een flinke groeiversnelling. De winkel luidt deze vandaag zelf in door de grootste drempels die consumenten bij online winkelen ervaren, weg te nemen. Daarom schaft bol.com de verzendkosten bij een bestelling vanaf 20 euro af, krijgen klanten 30 dagen bedenktijd en introduceren ze een 24 uur per dag bereikbare klantenservice.
De afgelopen jaren is er continu en intensief consumentenonderzoek gedaan om vast te stellen waarom consumenten in Nederland en België een webwinkel boven een fysieke winkel verkiezen. Daaruit komt naar voren dat hoge en onduidelijke verzendkosten vaak nog een reden zijn om toch voor een fysieke winkel te kiezen. Hetzelfde geldt voor omslachtig retourneren en een beperkt bereikbare klantenservice.
Daniel Ropers, managing director bij bol.com: “Als grootste webwinkel van Nederland en België nemen we onze klanten serieus. Het is ons doel om iedere consument de voordelen van online winkelen te laten ervaren, zoals gemak en een breed assortiment tegen lage prijzen. Als blijkt dat er nog steeds drempels zijn, dan zien wij het vanuit onze voortrekkersrol als een verplichting om deze barrières weg te nemen.”
Bol.com schaft daarom nu de verzendkosten af. Voorheen werden bij bestellingen maximaal € 1,95 verzendkosten in rekening gebracht. Nu bezorgt de winkel alle bestellingen vanaf € 20,- kosteloos. Maar met het afschaffen hiervan is wel een investering van miljoenen euro’s gemoeid. Ropers: “Dat is fors, maar dit past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen. Nu al winkelen 8 miljoen consumenten in Nederland en België online. Wij investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.”
Verder lezen over Bol.com
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Gadgets01.05.2024
De eerste LEGO-bloemenwinkel in Nederland is open
In samenwerking met bol.comOnline02.10.2023
Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook
Nieuws26.09.2023
Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul
Kat in de.. doosOnline05.07.2023
Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon
Online28.02.2023
Derde partijen zijn erger dan pop-ups
Nieuws09.12.2022
Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen
Maar volgens de online winkel gaat het niet slechtNieuws10.12.2021
Bol gaat karton ophalen in Amsterdam
Vandaag en morgen rijdt een kartonvreter door de stadVerder lezen over Nederland
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive13.06.2024
8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Lifestyle21.05.2024
Nederlandse online casinobonussen uitgelegd
Startups15.05.2024
5 dingen om op te letten als je je eigen bedrijf start
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024