De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bol.com verwacht dat online winkelen in Nederland en België aan de vooravond staat van een flinke groeiversnelling. De winkel luidt deze vandaag zelf in door de grootste drempels die consumenten bij online winkelen ervaren, weg te nemen. Daarom schaft bol.com de verzendkosten bij een bestelling vanaf 20 euro af, krijgen klanten 30 dagen bedenktijd en introduceren ze een 24 uur per dag bereikbare klantenservice.
De afgelopen jaren is er continu en intensief consumentenonderzoek gedaan om vast te stellen waarom consumenten in Nederland en België een webwinkel boven een fysieke winkel verkiezen. Daaruit komt naar voren dat hoge en onduidelijke verzendkosten vaak nog een reden zijn om toch voor een fysieke winkel te kiezen. Hetzelfde geldt voor omslachtig retourneren en een beperkt bereikbare klantenservice.
Daniel Ropers, managing director bij bol.com: “Als grootste webwinkel van Nederland en België nemen we onze klanten serieus. Het is ons doel om iedere consument de voordelen van online winkelen te laten ervaren, zoals gemak en een breed assortiment tegen lage prijzen. Als blijkt dat er nog steeds drempels zijn, dan zien wij het vanuit onze voortrekkersrol als een verplichting om deze barrières weg te nemen.”
Bol.com schaft daarom nu de verzendkosten af. Voorheen werden bij bestellingen maximaal € 1,95 verzendkosten in rekening gebracht. Nu bezorgt de winkel alle bestellingen vanaf € 20,- kosteloos. Maar met het afschaffen hiervan is wel een investering van miljoenen euro’s gemoeid. Ropers: “Dat is fors, maar dit past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen. Nu al winkelen 8 miljoen consumenten in Nederland en België online. Wij investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.”
Verder lezen over Bol.com
Online02.10.2023
Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook
Nieuws26.09.2023
Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul
Kat in de.. doosOnline05.07.2023
Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon
Online28.02.2023
Derde partijen zijn erger dan pop-ups
Nieuws09.12.2022
Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen
Maar volgens de online winkel gaat het niet slechtNieuws10.12.2021
Bol gaat karton ophalen in Amsterdam
Vandaag en morgen rijdt een kartonvreter door de stadDC Business30.09.2021
Sneller groeien op Bol.com met krediet van Floryn
Media21.09.2021
Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren
en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.comVerder lezen over Nederland
Nieuws29.04.2024
Getir stopt met flitsbezorging in Nederland
Ook weg uit de UK, US en DuitslandNieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Verder lezen over Online Shop
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024