Online12.05.2012

Redesignme lanceert community research tool


redesignme-lanceert-community-research-t.jpg
redesignme-lanceert-community-research-t.jpg

Na meer dan 8 maanden ontwikkeling lanceerde Redesignme afgelopen week een nieuwe tool ontwikkeld voor het houden van online marktonderzoek door bedrijven en bureaus. De tool heet Ideations2 en bundelt 5 jaar ervaring op het gebied van online communities. Ideations2 is de volgende stap van het Eindhovense bedrijf dat al bekend was door tools voor online co-creatie en open innovatie.

Het nieuwe platform van Redesignme bevat alle tools die een marketeer of marktonderzoeker nodig heeft. Ideations2 kan verder ook volledig geïntegreerd worden met Facebook. Bedrijven kunnen het gebruiken om op Facebook creatieve wedstrijden te starten onder fans of om feedback te vragen over bepaalde producten en diensten.

Ideations2 draait ook op ieder mobiel apparaat dankzij de opbouw in responsive design (HTML5). 

Research communities, ook wel bekend als MROCs, hebben het laatste jaar een vlucht genomen en nemen naast traditioneel onderzoek een duidelijke plaats in bij het verkrijgen van klant-inzichten. Consumenten, B2B klanten en medewerkers komen bij elkaar op een online platform om te discussiëren, dagboeken met ervaringen bij te houden of problemen op te lossen in de vorm van challenges. Gamification staat centraal in community research, wat wil zeggen dat deelnemers punten en badges kunnen verdienen met hun inspanningen.

Maxim Schram: “Het toevoegen van spelelementen zoals punten en badges geven online communities een extra dimensie. Natuurlijk is het belangrijk dat mensen intrinsiek gemotiveerd zijn om mee te doen aan jouw platform. Het helpt enorm als mensen je merk al cool vinden of het onderwerp ze direct aangaat. Toch is uit ons eigen onderzoek naar voren gekomen dat mensen graag iets willen winnen of anderzijds beloond willen worden. Er komt een soort van trots in ze naar boven die ze nog eens extra motiveert. Dat is de reden dat we hebben gezorgd dat iedere actie die een gebruiker uitvoert punten kan opleveren en het nieuws daarover kan delen via zijn of haar sociale netwerken.

Voor brands onstaat er een ware run op de aandacht van de consument. Ons antwoord daarop is dat je er goed aan doet een trouwe groep mensen apart te nemen, op hun eigen community platform. Ideations2 biedt community managers de mogelijkheid die persoonlijke aandacht te geven. En omdat wij de focus hebben gelegd op de technologie en de gebruikerservaring kan de moderne marketeer of innovatieconsultant al zijn aandacht vestigen op de relatie met de klant. Er zijn simpelweg geen obstakels meer of redenen te bedenken om niet met je klant te praten.”

ideations2-admin-section.jpg
ideations2-admin-section.jpg
...

Verder lezen over Co Creatie

Wij hebben het vaccin tegen eenzaamheid bedacht

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloo...

Marketing15.06.2020

Wij hebben het vaccin tegen eenzaamheid bedacht

Generatie X & Y over de toekomst van beurzen en evenementen

Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. De Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeft...

Events22.04.2013

Generatie X & Y over de toekomst van beurzen en evenementen

Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”

'Content is king' is een uitdrukking die we veelvuldig voorbij horen komen, veelal gevolgd door bijvoeglijke naamwoorden zoals boeiend, grappig, uitlokkend of interactief. Tijdens Factor13, een event georganiseerd door F...

Marketing25.02.2013

Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Theater, maar dan met je mobieltje

Waar je normaal in het theater verzocht wordt je mobieltje uit te zetten, vraagt theatermaker Lotte van van den Berg je juist 'm van tevoren even helemaal op te laden. Want bij haar nieuwe voorstelling Pleinvrees ga je'm...

Events26.07.2012

Theater, maar dan met je mobieltje

Redesignme introduceert partnerprogramma

Vandaag heeft Redesignme haar partnerprogramma gelanceerd. In 4 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in het bedenken en ontwikkelen van tools voor crowdsourcing, co-creatie en community onderzo...

Online14.10.2011

Redesignme introduceert partnerprogramma

Verder lezen over Community

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat

Gamification: veel bedrijven gebruiken het, maar slagen er lang niet altijd in om het een passend onderdeel te maken van een langdurige strategie. Dat lukt FC Urban wel. De online voetbalcommunity heeft door zijn stappen...

DC Business28.06.2023

​Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat

Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd

Harper’s Bazaar lanceert de Harper’s Business Club voor vrouwen. Met een lidmaatschap voor een jaar kunnen vrouwen genieten van: Toegang tot vijf exclusieve (digitale) bijeenkomsten per jaar, met inhoudelijke talk...

DC Business14.09.2021

Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd

​Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is

Reddit is nog niet begonnen, maar het is van plan om een investeringsronde te houden. Het denkt daarin 700 miljoen dollar (een kleine 600 miljoen euro) binnen te kunnen krijgen. Als dat lukt, dan zou Reddit meer dan 10 m...

Technology13.08.2021

​Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is

De voors en tegens van een Tiny House

Sommige mensen noemen het een veredelde stacaravan, anderen lijkt het een hel om extreem te minderen met spullen. Maar, er zijn ook die mensen die juist uitkijken naar leven met wat minder, of die het geweldig vinden om...

Lifestyle08.07.2019

De voors en tegens van een Tiny House

Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders

Tijdens de Facebook Communities Summit Europa, die vandaag plaats vindt, is het Facebook Community Leadership-programma onthuld: een wereldwijd initiatief waarbij Facebook gaat investeren in de mensen die community's opb...

Social Media09.02.2018

Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders

En komt met nieuwe tools voor groepsbeheerders
Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven

Een Noorse website heeft een hele interessante manier gevonden om de commentaren die onder een bericht geplaatst mogen worden door lezers beleefd en on-topic te houden. Voordat je een bericht mag achterlaten onder een ar...

Online02.03.2017

Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven

Verder lezen over Redesignme

Redesignme introduceert partnerprogramma

Vandaag heeft Redesignme haar partnerprogramma gelanceerd. In 4 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in het bedenken en ontwikkelen van tools voor crowdsourcing, co-creatie en community onderzo...

Online14.10.2011

Redesignme introduceert partnerprogramma

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

RedesignMe.com geredesigned

RedesignMe.com is een van de plekken voor bedrijven om in contact te komen met creatieve geesten om originele, innovatieve ideeën te verzamelen voor nieuwe producten en diensten.De website heeft nu een nog betere aan...

Online12.10.2010

RedesignMe.com geredesigned

Programma Co-Creation Event biedt inspiratie en innovatie

Op 29 september 2010 vindt op de High Tech Campus in Eindhoven het Co-Creation Event 2010 plaats. Dit eendaagse evenement is bedoeld voor marketeers, innovatiemanagers, productontwikkelaars en voor iedereen die zich bezi...

Events21.09.2010

Programma Co-Creation Event biedt inspiratie en innovatie

RedesignMe lanceert dienst voor bedrijf en freelancer

Vorige week donderdag introduceerde RedesignMe haar nieuwe dienst "RedesignMe Live!". De dienst werd die dag aan een select gezelschap van marketeers en innovatie-experts gepresenteerd in Hotel Allicht in Eindhoven. "Red...

Online29.06.2010

RedesignMe lanceert dienst voor bedrijf en freelancer

Private Co-Creation portals

RedesignMe, het bedrijf dat consumenten via internet producten laat (door)ontwikkelen voor o.a. Pickwick en Mora, introduceert een nieuwe dienst: De private co-creation portal. Via deze portals kunnen bedrijven hun eigen...

Online11.09.2009

Private Co-Creation portals

CreatAd & RedesignMe

Na de eerste keynote speakers en de panneldiscussie waren ook nog een aantal workshops te bezoeken tijdens het Co-Creation event. Gekozen kon er worden uit:* Ideavents "How to Implement Open Innovation"* CreatAd "Adverti...

Events25.06.2009

CreatAd & RedesignMe

“Consument ontwerpt voor fabrikant via Web 2.0”

Consumenten worden beloond om met fabrikanten mee te denken over het ontwerp van hun producten. Dit via de innovatieve website www.RedesignMe.com, een Nederlandse vinding. Eind vorig jaar lanceerde het bedrijf RedesignMe...

Media22.07.2008

“Consument ontwerpt voor fabrikant via Web 2.0”