De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Afgelopen vrijdag heeft biermerk Jupiler de officiële aftrap gegeven van de ‘Jupiler Big Times‘-campagne. Dit gebeurde tijdens de druk bezochte kampioenswedstrijd in de Jupiler League FC Zwolle – FC Eindhoven. Het is de start van een campagne waarmee Jupiler in 2012 de Nederlandse markt verder hoopt te veroveren.
FC Zwolle speelde in eigen huis gelijk tegen FC Eindhoven, maar verzekerde zich wel van het kampioenschap. De wedstrijd was volledig uitverkocht en Jupiler besloot 6 fans van FC Zwolle die geen kaartje meer konden bemachtigen alsnog een plek te geven: op de rode Big Times sofa die 40 meter boven het stadion hing.
“We willen hiermee de supporters in de Jupiler League bedanken voor het prachtige seizoen,” aldus Tom Steppe, Marketing Directeur Jupiler. “De stunt is symbolisch voor de hele Big Times campagne én de vernieuwde marketingstrategie van Jupiler om een toppositie in de Nederlandse biermarkt te veroveren.“
‘Jupiler Big Times’ geeft fans de kans om ultieme mannen-ervaringen te beleven samen met hun vrienden: van een road trip langs drie Europese muziekfestivals tot een buitengewoon bezoek aan de FA Cup Final in Londen en een mega-barbecue verzorgd door de wereldkampioen Barbecueën uit België.
Jupiler combineert haar drie marketingpilaren muziek, voetbal en barbecue, om directe betrokkenheid te creëren met de consument. Hiermee zet Jupiler de drie kernwaarden vriendschap, mannelijkheid en fun centraal. Jupiler-liefhebbers krijgen als ambassadeurs van het merk hierbij een streepje voor. Zo krijgen de meer dan 150.000 Facebookfans exclusief toegang tot ervaringsmomenten en specifieke informatie eerder dan de rest. Verder kunnen consumenten vanaf volgende week een plaats op de Big Times sofa in de uitzending van Voetbal International winnen. Winnaars gaan samen met 3 vrienden eerst eten in een restaurant om vervolgens naar en van de studio gebracht te worden met de taxi. Zij kunnen zo de uitzending ‘Big Times’ bijwonen.
Jupiler kan zomaar de grote winnaar worden van het ‘bierjaar 2012’, dat met een EK én de Olympische Spelen in London een belangrijk jaar is voor de brouwers. Sinds de introductie in Nederland heeft Jupiler de Nederlandse markt zeer snel veroverd en dankzij de Jupiler League zit het merk op de eerste rij bij de consument wanneer het om voetbal gaat. Jupiler was 10 jaar achtereen het snelst groeiende biermerk in Nederland en de afzet verdrievoudigde sinds 2004.
Jupiler is al favoriet in het zuiden van het land en volgens onderzoek van Euro RSCG heeft het merk het sterkste ‘brand momentum’ van alle bieren – wat duidt op een steeds sneller groeiende populariteit van het merk.
Tom Steppe: “Zo’n sterk merkbewustzijn is het resultaat van grote inspanningen over de jaren heen. In de huidige marktcontext willen we verdere groei bevorderen en nog relevanter worden voor onze consumenten. Daarom zetten we ook met de Big Times-campagne in op echte belevingen, waar de stunt bij FC Zwolle een mooi voorbeeld van is. De fans zien de wedstrijd vanuit de speciale skybox in de rode Jupiler ‘Big Times’ sofa.“
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023