Online16.04.2012

Jupiler heeft grote ambities voor 2012


Afgelopen vrijdag heeft biermerk Jupiler de officiële aftrap gegeven van de ‘Jupiler Big Times‘-campagne. Dit gebeurde tijdens de druk bezochte kampioenswedstrijd in de Jupiler League FC Zwolle – FC Eindhoven. Het is de start van een campagne waarmee Jupiler in 2012 de Nederlandse markt verder hoopt te veroveren.

FC Zwolle speelde in eigen huis gelijk tegen FC Eindhoven, maar verzekerde zich wel van het kampioenschap. De wedstrijd was volledig uitverkocht en Jupiler besloot 6 fans van FC Zwolle die geen kaartje meer konden bemachtigen alsnog een plek te geven: op de rode Big Times sofa die 40 meter boven het stadion hing.

jupiler-fans-jupiler-league-skybox.jpg
jupiler-fans-jupiler-league-skybox.jpg

We willen hiermee de supporters in de Jupiler League bedanken voor het prachtige seizoen,” aldus Tom Steppe, Marketing Directeur Jupiler. “De stunt is symbolisch voor de hele Big Times campagne én de vernieuwde marketingstrategie van Jupiler om een toppositie in de Nederlandse biermarkt te veroveren.

‘Jupiler Big Times’ geeft fans de kans om ultieme mannen-ervaringen te beleven samen met hun vrienden: van een road trip langs drie Europese muziekfestivals tot een buitengewoon bezoek aan de FA Cup Final in Londen en een mega-barbecue verzorgd door de wereldkampioen Barbecueën uit België.

Jupiler combineert haar drie marketingpilaren muziek, voetbal en barbecue, om directe betrokkenheid te creëren met de consument. Hiermee zet Jupiler de drie kernwaarden vriendschap, mannelijkheid en fun centraal. Jupiler-liefhebbers krijgen als ambassadeurs van het merk hierbij een streepje voor. Zo krijgen de meer dan 150.000 Facebookfans exclusief toegang tot ervaringsmomenten en specifieke informatie eerder dan de rest. Verder kunnen consumenten vanaf volgende week een plaats op de Big Times sofa in de uitzending van Voetbal International winnen. Winnaars gaan samen met 3 vrienden eerst eten in een restaurant om vervolgens naar en van de studio gebracht te worden met de taxi. Zij kunnen zo de uitzending ‘Big Times’ bijwonen.

Jupiler kan zomaar de grote winnaar worden van het ‘bierjaar 2012’, dat met een EK én de Olympische Spelen in London een belangrijk jaar is voor de brouwers. Sinds de introductie in Nederland heeft Jupiler de Nederlandse markt zeer snel veroverd en dankzij de Jupiler League zit het merk op de eerste rij bij de consument wanneer het om voetbal gaat. Jupiler was 10 jaar achtereen het snelst groeiende biermerk in Nederland en de afzet verdrievoudigde sinds 2004.

Jupiler is al favoriet in het zuiden van het land en volgens onderzoek van Euro RSCG heeft het merk het sterkste ‘brand momentum’ van alle bieren – wat duidt op een steeds sneller groeiende populariteit van het merk.

Tom Steppe: “Zo’n sterk merkbewustzijn is het resultaat van grote inspanningen over de jaren heen. In de huidige marktcontext willen we verdere groei bevorderen en nog relevanter worden voor onze consumenten. Daarom zetten we ook met de Big Times-campagne in op echte belevingen, waar de stunt bij FC Zwolle een mooi voorbeeld van is. De fans zien de wedstrijd vanuit de speciale skybox in de rode Jupiler ‘Big Times’ sofa.

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief